A Magic: The Gathering Arena fejlesztői a tegnapi nap folyamán közzétettek egy elég hosszú blogbejegyzést, amelyben több kulcsfontosságú kérdést is részleteztek az új Magic-játék kapcsán.
Legutóbb tavaly szeptemberben írtunk a Magic: The Gathering Arenáról, így éppen itt az ideje, hogy gyorsan átvegyük, miket is kínál majd nekünk a jelenleg béta-fázisban járó új Magic videojáték. Az említett bejegyzésből kiderül, milyen fizetőeszközök kerülnek be a játékba, hogyan jutalmaz minket a rendszer, illetve hogyan tehetünk szert új lapokra.
Kétféle fizetőeszközzel találkozhatunk a Magic: The Gathering Arenában. A gold, vagyis az arany a megnyert meccsek, teljesített küldetések és ugyancsak megnyert játékbéli események (valószínűleg versenyek) után vándorol a virtuális tarsolyunkba. A gem (magyarul drágakő) viszont csak és kizárólag valódi pénzért lesz megvásárolható - lényegében ez fedi le a játék mikrotranzakciós részét. Arannyal és drágakővel is vásárolhatunk majd kártyacsomagokat és nevezhetünk eseményekre. Egyedül pár kozmetikai cucc lesz kizárólag gemekkel feloldható. A fejlesztők elmondása alapján tehát a mikrotranzakció maximum arra szolgálhat, hogy felgyorsítsa azokat a folyamatokat, amelyeket a játékba ölt idővel ugyanúgy elérhetnénk. Már a béta alatt is lehetőség van a drágakövek vásárlására. Mikor véget ér a tesztidőszak, az elköltött gemeket újra jóváírják a profilunkon.
Valószínűleg a legtöbbeket az érdekli, hogyan szerezhetünk új kártyalapokat. Nos, erre számos lehetőségünk lesz. A jelenleg is elérhető Magic Duels játékkal ellentétben itt nem kötött a megszerezhető lapok száma, akármennyi kártyát bontogathatunk. A legegyszerűbb megoldás az úgynevezett booster csomagok vásárlása, amelyek 5 gyakori, 2 nem gyakori és 1 ritka vagy mythic ritkaságú kártyát rejtenek magukban. Draft csomagokat is vásárolhatunk, ha ilyen formátumú megmérettetéseken akarunk indulni. Ez a rendszer teljesen úgy működik, mint a valóságban. A kibontott csomagokat a játékosok "körbeadják", körönként egy lapot kiválasztva és kiemelve belőle. A draftolás végén kiválasztott összes lap automatikusan bekerül a digitális gyűjteményünkbe. Tesztelnek egy olyan rendszert is, amelynek köszönhetően minden megnyert meccs után egy darab ajándék lapot kapunk, de ezeknek a nyereményeknek is van azért napi maximuma: legfeljebb 30 kártyát szerezhetünk meg így naponta. Érdekes megoldást jelentenek a "wildcard" lapok: ezek egyfajta jokerek, ha egy ilyen lapot bontunk, akkor kicserélhetjük egy szabadon választott, azonos ritkaságú kártyára. Ha tehát egy ritka wildcard lapul a csomagban, akkor ezt egy tetszőleges ritka lapra cserélhetjük. Ugyancsak ötletes újításnak tűnik a Vault bevezetése. Ha egy bizonyos lapból kibontjuk az ötödik darabot, akkor ez automatikusan a Vaultba kerül - ami teljesen logikus, hiszen egy pakliba maximum négyszer kerülhet be ugyanaz a kártya. A bekerült lapok után folyamatosan nő a Vault mérője, ami ha elér egy bizonyos pontot, extra ajándékkal jutalmaz bennünket - ez most éppen wildcardokat jelent. Ezzel egyébként el tudják kerülni a hasonló játékokban megszokott "dust" rendszert. A fejlesztők nem akarták, hogy azon idegeskedjünk, melyik lapunkat érné meg betörni dustért.
A jutalmazás kialakításánál azt tartották elsősorban szem előtt a készítők, hogy azok is örömüket leljék a játékban, akiknek csak viszonylag kevés idejük van rá. Így a legnagyobb jutalom az adott nap első pár játékórájában hullik az ölünkbe. Így például a nap első megnyerte meccse adja a legnagyobb aranymennyiséget. Érdemes lesz naponta visszatérni, hiszen minden nap új küldetésekkel vár bennünket a játék. Persze azokra is gondolnak, akik rengeteget akarnak játszani. Az egyik most is tesztelt jutalmazási megoldás például azt veszi figyelembe, hogy egy hét alatt hány győzelmet halmoztunk fel összesen. Próbálkoznak továbbá egy olyan megoldással is, amelynek hála maximum heti 3-4 ajándék booster csomagot is megszerezhetnek a játékosok.
Ti is jelentkezhettek a Magic: The Gathering Arena bétájára, ha ide kattintotok.