San Franciscóban tegnap megkezdődött GDC konferencia, ahova a 2K Games elvitte a Mafia II-t, és néhány kiváltságosnak megmutattak egy rövidke demót is. Nekünk egyelőre marad az álmodozás, de legalább annak örülhetünk, hogy kezdenek gyorsuló ütemben csörgedezni az információk. Denby Grace, a Mafia II producere most a játékidőről, a lokalizációkról és a késés okairól árult el néhány részletet.
A cseh Illusion Softworks sokat dolgozott azon, hogy a tartalom ráférjen egyetlen DVD-re, de sikerült megoldást találni, ami azért nem lehetett könnyű feladat: a Mafia II tizenöt órányi játékidőt kínál, nagyon nagy a bejárható terület, hatszáz oldalnyi a szkript, százhatvanezer szóval, és mintegy háromszáz karakter fog megszólalni a játék során, a legnagyobb nehézséget pedig a többféle nyelv okozta.
Grace azt is elmondta, hogy nagyon elkötelezettek az iránt, hogy minden nyelvhez teljes lokalizációt nyújtsanak, mivel a játéknak rengeteg híve van szerte Európában. Vajon ez azt is jelenti, hogy reménykedhetünk egy magyar nyelvű változatban? Erről csak óvatosan álmodozzunk, hiszen semmi hivatalos információ nincs.
A hosszú késés kapcsán az előre borítékolható "élünk-halunk a minőségért" szöveg mellett azt is elárulta, hogy mit csiszolgatnak még mindig. Nem az igazi még a framerate (élmény szempontjából nem mindegy), sok tesztelést igényel, hogy a harcok és küldetések nehézségi szintjét belőjék, és mivel az óriási nyílt világ kellemes táptalaj a bugok számára, hosszú időbe telik a teljes "bug-irtás".
Ha már ilyen régóta készül, és ennyit vártunk rá, próbáljuk meg őszig kibírni. Mi is jobban járunk, ha minél hibátlanabb Mafia II-t adnak ki a kezük közül.
Cseh barátaink olyan kedvesek voltak, hogy egy filmecskével is megörvendeztettek bennünket. Íme: