Az idei gamescomon több alkalommal is lehetőségünk nyílt magukkal a fejlesztőkkel beszélgetni. Az első Kölnben készül interjúnkat már most olvashatjátok írásos formában, mivel nem szerettünk volna várni a teljes videó elkészültéig, elvégre a Life is Strange: Before the Storm első epizódja a holnapi napon jelenik meg.
A Deck Nine Games csapata egy látványos prezentációban mesélt nekünk a Life is Strange: Before the Storm legfontosabb újdonságairól, egy rövid interjú erejéig azonban sikerült azt az ember is elcsípnünk, akinek a fordulatokkal teli és számtalan ponton szerteágazó történetet köszönhetjük. Ő Zak Garriss, a játék vezető írója.
GameStar: A Life Is Strange-et a Dontnod Entertainment fejlesztette, de a Deck Nine készíti majd a játék előzményét. Együtt dolgozik a két csapat? Mennyire volt nehéz felvenni a fonalat ott, ahol ők abbahagyták?
Zak Garriss: A Dontnod igazán magasra emelte a lécet az első játékkal. Elképesztően sikerült, hihetetlen teljesítmény. A Before the Storm, vagyis az előzmény, az első pillanattól kezdve egészen a gyártásig a Deck Nine és a Square Enix azon részlegének munkája, akik az első Life Is Strange-en is dolgoztak. A Dontnod tőlünk elkülönülve dolgozik a Life Is Strange második részén egy másik project keretein belül, amit pár hónappal ezelőtt jelentettek be. Tehát nem volt közöttünk közvetlen együttműködés. Ennek ellenére pár hónappal ezelőtt Párizsba látogattunk és megmutattuk nekik az első epizód akkori verzióját. Négy órát töltöttünk el az igazgatókkal, Michellel és Raoullal, a producerrel Luc-kal és a vezető íróval Christian Divine-nal, amíg végigjátszották a játékot. Így lehetőségünk volt megosztani velük mindent, amin addig dolgoztunk, láthattuk a reakcióikat, ahogy nevetnek és ahogy elérzékenyülnek. Ez igazán nagyszerű élmény volt.
GameStar: Ezúttal Chloe lesz a főszereplő. Mennyiben különbözik a 16 éves Chloe attól a lánytól, akit az eredeti Life Is Strange-ben ismerhettünk meg?
Zak Garriss: Ez egy igazán jó kérdés! Azt hiszem, a rajongók meglepően másnak fogják őt találni. Egy bizonyos módon, különösen az eddig megosztott felvételeken, sok punkos elemet látunk, amit ismerősnek érezhetünk az első játékból, de a Before the Stormban olyan mélységekig fedezhetjük majd fel a belső világát, amilyenre az első játékban nem volt lehetőségünk. Megismerhetjük Chloe egy kicsit komikusabb oldalát - néha igazán vicces tud lenni - és láthatjuk egy sokkal sérülékenyebb oldalát is, amikor jobban megnyílik. Alapvetően az életének egy másik szakaszában jár, 16 éves és nem 19. Azt gondolom, hogy az édesapja halála még közeli, így sokkal fájdalmasabb számára. Megmutatjuk, hogy hogyan találkozott ebben a helyzetben Rachel Amberrel, aki teljesen megváltoztatta.
GameStar: Az új játékban a játékosnak már nem lesz lehetősége visszatekerni az időt. Helyette viszont megkapjuk a "backtalk" képességet. Mesélnél egy kicsit erről az új mechanizmusról?
Zak Garriss: Igen, persze! Szóval a "backtalk" igazán jó móka lesz. Chloe ilyenkor a legszellemesebb, a legviccesebb, de talán néha a legdurvább is, amikor képes mások érzéseivel játszani, csakhogy valami reakciót csikarjon ki belőlük a viselkedésével. Valójában ez a funkció nem helyettesíti az idő visszatekerését. Én inkább azt gondolom, hogy ez csupán egy a sok mechanizmus közül, amiken keresztül a játékos felfedezheti Chloe világát. Szórakoztató lesz, sok nem kívánt következménnyel járhat a "backtalk" használata. Ahhoz, hogy leküzd az akadályokat, néha csúnyán össze kell veszned a karakterekkel, akikkel találkozol, olykor pedig ez igazán meglepő módon történik.
GameStar: Leszek ezen kívül más új mechanizmusok is?
Zak Garriss: Ott van a graffiti, a fotózás helyettesítésére, de ezen kívül nem szeretnék mást elspoilerezni.
GameStar: A zene nagyon meghatározó része volt a Life Is Strange-nek. Hasonlóra számíthatunk a Before the Stromtól is?
Zak Garriss: Igen, a zene nagyon fontos szerepet játszott az első játékban. Egyedi módon határozta meg a hangvételt, a hangulatot, és lehetővé tette, hogy olyannak érezzük a világot, amilyennek érezhettük, szürreálisnak, szinte kedélyes helynek. A Before the Strom esetén egy brit indie-folk zenekarral, a Daughterrel szerződtünk, hogy teljesen új hangzást teremtsen a játéknak. Mi imádjuk azt, amit létrehoztak, alig várjuk, hogy megosszuk a rajongókkal, ez egy igazán összetett hangzás, ami egyszerre illik Arcadia Bay-hez, de ugyanakkor különbözik az első játék zenéjétől pont úgy, ahogyan Chloe is különbözik Maxtől. Van egyfajta éle, néha kicsit borongós, nem is lehetnénk elégedettebbek a Daughter munkájával.
GameStar: Korábban már említetted, hogy Rachel is feltűnik majd a játékban. Nagy szerepet kapott?
Zak Garriss: Igen, ő az egyik legfontosabb szereplő, akivel kapcsolatba kerülünk majd.
GameStar: Mennyi időbe telik majd a három epizód végigjátszása?
Zak Garriss: Játékstílustól és attól függően, hogy mennyi időt töltünk felfedezéssel, körülbelül 6 és 12 óra között lehet.
GameStar: A Deluxe változat egy extra epizódot is tartalmaz. Ezt hogyan helyeznéd el az idővonalon?
Zak Garriss: Ez az epizód lehetővé teszi, hogy visszamenjünk az időben és Max nézőpontjából játszunk, Chloe társaságában, a Before the Storm eseményeit megelőzően.
GameStar: Mekkora hatással lesznek a döntéseink a történet alakulására?
Zak Garriss: Hatalmas, nagyon nagy hatással.
GameStar: És végül, a Life Is Strange első évada nagyszerű volt, de technikai oldalról volt azért néhány probléma. Milyen fejlesztésekre számíthatunk? Támogatni fogja az új játék a 4K felbontást?
Zak Garriss: Igen lesz 4K felbontás, ráadásul a játék támogatja Xbox One X-et is.
A teljes interjút videós formában is eléritek majd a szeptemberi GameStar Plus tartalmak között.