Hirdetés

Lesz pár olyan dolog is, amire a játékosok nem számítanak – Destruction AllStars interjú

|

Több mint egy hónapja startolt el a Destruction AllStars, ennek kapcsán beszélgettünk egy kicsit a fejlesztőkkel.

Hirdetés

Azt azért bátran kijelenthetjük, hogy a Destruction AllStarsról nem a PlayStation 5 egyik legerősebb húzócímeként fogunk beszélni, de miután órákon át vért izzadva küzdöttünk egy boss-szal a Demon's Soulsban vagy összevertük a rosszarcúakat a Spider-Man: Miles Moralesben, pihentető érzés autóba pattanni (meg abból kiugrani), és összezúzni más játékosokat online.

A Lucid Games egy szórakoztató roncsderbi-élményt szállított nekünk február elején, mely még közel egy hónapig ingyen behúzható minden PlayStation Plus előfizető számára akkor is, ha egyelőre várnak PlayStation 5 konzoljaikra. A játékot rendező Colin Berryvel, illetve a Sony XDEV-nél vezető producerként dolgozó John McLaughlinnal beszélgettünk a Destruction AllStars születésének körülményeiről, illetve arról, mit tartogat a jövő.

Hirdetés

GS: Láttunk már hasonló, járműves harcra épülő játékot a Lucid Gamestől: ez volt a Switchblade. Tekinthető a Destruction AllStars valamiféle folytatásnak?

Colin Berry: A Destruction AllStars nem folytatása vagy utódja a Switchblade-nek, de mondhatjuk, hogy van bennük közös (járművek egy arénában). Viszont a karakterek révén, és azáltal, hogy a járművek közvetlenül sebzik egymást, a Destruction AllStars a maga útját járja.

John McLaughlin: A Sony XDEV képviseletében azzal kerestük meg a Lucidot, hogy kellene egy autós-rombolós játék, ők pedig előálltak egy koncepcióval, mely további beszélgetések során formálódott. A legnagyobb kihívást az jelentette, amikor elhatároztuk, hogy a sofőrök kiszállhatnak a kocsikból, azok pedig eldobhatóak lesznek, bátorítva ezzel a zúzást. Ez ad egyfajta ritmust az online meccseknek, eldöntheted, mikor szabadulsz meg a járművedtől, mikor cseréled valami gyorsabbra, vagy épp masszívabbra, hogy nagyobb ütést mérhess ellenfeleidre.

GS: Miért választottátok a PlayStation 5-exkluzivitást?

J. M.: A játékot eleve PlayStation 5-re terveztük, és amennyire lehet, kihasználtuk ennek előnyeit. A látvány esetében ez dinamikus 4K-t és 60 fps-t jelent. Rendkívül gyors a betöltés az SSD-nek köszönhetően, az activity cardok segítségével közvetlenül egyes online és offline módokat indíthatsz el, nem kell várni a menüre. Kiválaszthatod például a Gridfallt, a játék pedig rögtön a matchmakinghez visz. Óriási ugrás ez az előző generációhoz képest. Aztán ott a DualSense, aminél kihasználtuk a haptikus visszajelzéseket, az adaptív ravaszokat, és a hangszórót is. Összességében a kontroller azt érezteti veled, hogy az akció középpontjában vagy, akár járműben ülsz, akár gyalog mész.

C. B.: Imádom a kontrollert. Szerencsések voltunk, hogy közülünk néhányan már nagyon korán elkezdhettek használni egy prototípust, és remek volt. Eltelt némi idő, mire a végleges kontrollert is megkaptuk, de a tervezésben már ez is segített. Amikor megjöttek a fejlesztéshez használható kontrollerek, ki tudtunk próbálni ezt-azt, megnéztük, mi működik és mi nem; jó móka volt. A Sony rengeteget segített, hogy megvalósíthassunk bizonyos dolgokat a haptikus motorral és az adaptív ravaszokkal. Szerintem az Astro's Playroom kiválóan megmutatja, milyen remek a kontroller, milyen potenciál rejlik benne, lenyűgöző.

GS: Milyen játékokból vagy egyéb tartalmakból inspirálódtatok?

C. B.: Miután megvolt a kezdeti koncepció, sok mindenből inspirálódtunk: játékokból, filmekből, sorozatokból. Persze a csapat tudásából és tapasztalataiból is építkeztünk, de a Rocket League-től a Burnouton át a Destruction Derby-ig, sőt az Overwatchig és az Apex Legendsig számos játékot megnéztünk. Közvetlen hatással egyik sem volt, mivel a koncepció más, de mindig van mit meríteni, sokszor apróságokat. Például a Rocket League-hez képest egészen más játékot készítettünk, másképp viselkednek a járműveink, nálunk a pusztításon van a hangsúly, de tetszett a meccsek ottani hossza - az, hogy rövidek voltak.

GS: Mit ajánlanátok egy kezdő játékosnak? Mely karakterek, módok, járművek lehetnek a legjobbak számukra?

J. M.: Személy szerint azt javasolnám, hogy próbáljon ki több karaktert. Néhányuknak egyértelmű a képessége, másoknak kevésbé, de utóbbiak sokkal hasznosabbak lehetnek módtól vagy csapatjátéktól függően. A Stockpile például úgy jobb, ha a sebességet, az erőt és a védelmi képességek egyvelegét alkalmazzuk bázisunk megvédésére.

C.B.: A különböző karakterek különböző módokhoz és játékstílusokhoz illenek. Én Shyftet és Ultimo Barricadót gyakran használom, mert jó védők, és ez hasznos a Gridfallban, ha a túlélésre játszol. Lupita ellenben a Mayhem során tud sok pontot gyűjteni. Azt javasolnám, hogy próbáljátok ki mindegyik karaktert, nézzétek meg, melyikkel a legjobb élmény játszani, melyik illik ahhoz, ahogyan ti játszani szeretnétek.

GS: Milyen terveitek vannak a további tartalmakat illetően?

J.M.: Rengeteg dolgot terveztünk az idei évre. A megjelenés óta már balanszoltuk a játékbeli gazdaságot, lehetővé tettük, hogy mindenféle in-game fizetőeszközt meg lehessen szerezni pusztán játékkal vagy vásárlással, de továbbra is dolgozunk azon, hogy a Destruction AllStars soha ne legyen pay-to-win. A bugok javítása és fejlesztések mellett figyeljük a közösség visszajelzéseit, megadjuk nekik, amit kérnek. A következő hetekben jönnek új skinek, jelenlegi módok új variációi, és dupla XP-s hétvégék is - mindez azelőtt, hogy a szezonális tartalmakba belevágnánk, amik új játéklehetőségeket, karaktereket, módokat és sok mást kínálnak.

C.B.: Sok minden van tervben és készítés alatt, karakterek, módok, kihívások. Lesz pár olyan dolog is, amire a játékosok nem számítanak, és én nagyon izgatott vagyok miattuk, de nem beszélhetek ezekről egyelőre. Bocsi!

A Destruction AllStarst a PlayStation Plus előfizetői 2021. április 5-éig ingyen tölthetik le, és korlátlanul játszhatják majd ezt követően is. Ahhoz, hogy hozzáadjátok a könyvtáratokhoz, még PlayStation 5 sem kell, csak böngészőből nyissátok meg az iménti linket.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)