S ha már láttam, gondoltam rittyentek belÅ‘le egy "elsÅ‘-kézbÅ‘l"-t, sÅ‘t, készÃtettem egy igencsak exklúzÃv shakycam videót is, amely csak nálunk tekinthetÅ‘ meg!
Kezdjük is a cikket a játék új trailerével:
Las Vegasban, a CES-en végre ki lehetett próbálni a régóta titkolt LEGO Universe-t: ki is próbáltuk!
A LEGO-ba ültetett Star Wars és Indiana Jones-játékok (némiképp érthetetlen módon) hamar a szÃvünkhöz nÅ‘ttek, ezért fogadtuk örömmel a LEGO MMO hÃrét. Hogy a NetDevil mégis miképp képzelte ezt el, nem tudtuk, de most már látjuk, hogy a merész ötlet akár hatalmas siker is lehet majd. Az elsÅ‘ és legfontosabb tény, hogy a fejlesztésbe valódi LEGO fanatikusokat is bevontak: a NetDevil tagjai mellett a CES-en a LEGO Universe Partners csoport képviselÅ‘ivel is találkozhattunk, és láttuk, hogy milyen aktÃvan kiveszik részüket a játék fejlesztésébÅ‘l (igaz, Å‘k is elismerték, hogy az editorban pörgÅ‘-forgó LEGO épÃtmények önmagukban nem túl adrenalin-pumpálók). Ez az együttmúködés persze csak jót jelenthet, mert ha ezek a fanok gondoskodni tudnak arról, hogy mindaz, ami a LEGO-épÃtésben a nyolc (tizennyolc, huszonnyolc...) éven felülieket is motiválni tudja, bekerüljön a játékba, a NetDevil pedig hozzáadja mindehhez MMO-tapasztalatát, akkor az Ãgéretes elegyet alkothat.
Ami a sztorit illeti, a LEGO világában mi más is lehet a legfÅ‘bb rettenet, mint amit annak idején a nappali szÅ‘nyegén kuporogva mi is levezényeltünk: valami űrbÅ‘l jött rémségek el akarják pusztÃtani a LEGO világot! Ehhez végig kell járnunk a különféle LEGO környezeteket, a sci-fitÅ‘l kezdve a középkori hangulatúakig (a változatos helyszÃnekben Ãgy bizonyára nem lesz hiány), és fel kell venni a harcot ellenük. A karaktergenerálás után (ami azért nem olyan bonyolult, mint mondjuk az Aionban, ahol asmodean leánykánk szemöldökének Ãvével akár délutánokon át is szöszölhetünk) a jól ismert TPS-ugrabugrában találjuk magunkat. A különbség hogy mint minden MMO-ban, itt is rögtön egy küldetés fogad minket: a környezÅ‘ ládákat szétcsapkodva elegendÅ‘ alkatrészt (na mit, LEGO kockákat) kell szednünk ahhoz, hogy saját űrhajót épÃthessünk. Erre pattanva el is ugorhatunk az elsÅ‘ világba, ahol különféle darklingok várják hogy nekilássunk aprÃtásuknak. (Persze ezt is a lehetÅ‘ leginkább családbarát módon kell elképzelni, LEGO-alkatrészekre hulló ellenfelekkel, alkalmasint elejtett nagy, piros szÃvekkel, melyekkel életerÅ‘nket tölthetjük vissza.) (Oh, és természetesen meghalni sem lehet: ha elérne minket a vég, bár apró darabokra hullunk, egy titokzatos erÅ‘ újraépÃt minket, csak épp vissza kell kutyagolnunk a legközelebbi spawn-ponttól.) A küldetésekért különféle jutalmak várnak bennünket, például extra LEGO-darabok, melyekbÅ‘l majd ezt-azt épÃthetünk magunknak. A játékban elÅ‘re haladva késÅ‘bb egyre bonyolultabb találmányokat is tákolhatunk - szóval lesz mivel molyolni.
Szóval ez eddig, rövid játékmenet után egy kellemes, jól irányÃtható, hangulatos kis TPS akciónak tűnik, a korábbi LEGO-játékokra jellemzÅ‘ bájjal, de a bétatesztig amúgy sem nagyon tudjuk kipróbálni, hogy a játék szociális aspektusai mennyiben jelentenek pluszt (pedig egy LEGO-instát nagyon szÃvesen kipróbáltunk volna, hátha zsákolunk némi epix LEGO-darabkát...). Bétateszt hamarosan várható, hiszen a játék az Ãgéretek szerint még idén megjelenik. Addig is lehet lelkesedni vagy éppen szörnyülködni a LEGO MMO gondolatán - mi nosztalgiára hajló, egyben MMO-függÅ‘ játékosok lévén inkább az elÅ‘bbi csapatot erÅ‘sÃtjük.
Íme a shakykam játékmenet: