Hirdetés

L.A. Noire - Cél a tökéletes beleélés megteremtése

|

A csütörtökön megcsodált ingame trailer-t szedte ízekre a Kotaku egyik szerkesztője a Rockstar Games kommentálása közepette.

Hirdetés

Az elképesztően hangulatos kis filmecske megtekintése után sokakhoz hasonlóan én is a leesett állam után kapkodtam. S ennek tényleg semmi más oka nem volt, csak a játék címében is szereplő, semmivel össze nem téveszthető film-noir érzés, illetve azok az apró, elsőre szinte észrevehetetlen mozzanatok, melyek segítségével ezt a hangulatot sikerült megteremteni.

Tényleg el kell ismernünk, nagyon úgy fest, hogy valóban nem szimplán az örök klasszis Mafia első részének sémájára épít majd az L.A. Noire. Bár a nyitott (sandbox) játéktér itt is lineáris történetvezetéssel párosul, de a cselekmény fókuszában egy adott bűntény áll, s nyomozó főhősünknek sem elsősorban az alvilág nehézfiúi jelentik a legnagyobb problémát, hanem a rend őreinek soraiban burjánzó korrupció nyomása. A játékmenet pedig az elkerülhetetlen autózás + akciózás mellett nagyban a nyomozás folyamatának elemeire (vallatás, gyanúsítottak kihallgatása, helyszínelés, bizonyítékok gyűjtése, nyomelemzés stb.) építkezik. Szomorú, hogy a videó záró képkockáiról a két nagy konzol logója mellől ismét hiányzott a PC-DVD felirat, reméljük, ez csak a GTA IV esetéhez hasonló késleltetett megjelenést jelenti.

 

A beharangozóban említett információkat felesleges lenne megismételni, azonban a Rockstar Games készséges nyilatkozatának hála néhány újdonságra is fény derült a fenti trailer kapcsán. Azt azért gyorsan szögezzük le, hogy az L.A. Noire-t nem a GTA-sorozat, a Red Dead Redemption és a majdani Max Payne 3 alkotói fejlesztik, a Rockstar csak a kiadásért felel. A fejlesztő egy független, Sydney-ben székelő ausztrál csapat, a Team Bondi, melynek alapítója, Brendan McNamara anno a Sony fejlesztési igazgatója volt, majd miután onnan lelépett, a The Getaway című PS2-es sikercím munkálatait vezette. Az L.A. Noire bejelentése a 2005-ös E3-on történt, utána karolta fel a projektet a Rockstar, s rengeteg külsős alkalmazott bevonásával azóta is egyre csak húzódozik a megjelenés. 2011 tavaszán azonban az ígéretek szerint vége a várakozásnak!

Visszatérve a trailer-re, az igen tetszetős grafika és "belerántós" atmoszféra nyugtázása után az következő szembeötlő dolog a döbbenetes arc-animáció, amit sok apró részlet finom összhangja teremt meg: tökéletes mimika, jól kivehető arcizom-rándulások, szépen barázdált ráncok és a szereplők arcára abszolút élethűen kiülő érzelmek. Mindezt a Team Bondi testvér-vállalata (Depth Analysis) által kifejlesztett "alakítás szkennelő technológia", a MotionScan teszi lehetővé, melynek segítségével a színészi alakítások egyenesen a játékba illeszthetőek. A motion-capture persze nem mai találmány, játékokban is régóta alkalmazott módszer a kézi-kulcsolásos animációk kényelmesebb alternatívájaként. Itt azonban nem csak a nagy ívű mozgások rögzítéséről van szó, hanem a színészi játék apró mozzanatairól. Első hallásra a különbség nem tűnik jelentősnek, de az ilyen finom eltérések segítik a valódi rendőröket és detektíveket is az igazi nyomozások részleteinek feltárásában.

Mindez ígéretesen hangzik, de a játékmenetre hogyan lehet kihatással? Első blikkre ugyanis mindenki (köztük én is) azt hitte, hogy a trailer csupa átvezető jelenetekből áll, melyeket a játékos csak passzívan szemlél, akárcsak egy filmet (lásd a Mafia fantasztikus ingame mozijait). Ezekre a kommentekre reagált a Rockstar, miszerint "Nem úgy van az!" A videó ugyanis a sok cutscene mellett számos játszható jelenetet is tartalmazott, s az egyelőre elég hihetetlen ígéret szerint az átvezető bejátszások és a konkrét játékmenet semmiben sem fognak különbözni egymástól, nem lesz semmilyen átmenet köztük. El lehet felejteni, hogy most aktívan játszom, majd leteszem a billentyűzetet/egeret/kontrollert és pár percre passzív filmnézővé válok, aztán elölről az egész.

A fejlesztőknek pedig egyetlen célja van azoknak a pillanatoknak a kiiktatásával, amikor a játékos úgy érezhetné, hogy nem is játszik, hanem éppen mozizik. Ez pedig a beleélési faktor minél tökéletesebb szintre emelése, hogy úgy érezhessük, valóban mi magunk is részesei vagyunk annak a fikciónak, amivel játszunk, s nem csak külső szemlélői. Figyelembe véve a tényt (ami az előzetes trailer-ből is jól leszűrhető), hogy az L.A. Noire távolról sem egy shooter lesz, hanem egy interaktív detektív sztori, mindez még logikusabbnak tűnik. A játékmenet ugyanis tobzódni fog a játékostól állandó interakciót igénylő pillanatoktól, mint a rengeteg párbeszéd és a már említett vallatások, gyanúsítottak kihallgatása, helyszínelések, bizonyítékok gyűjtése, nyomelemzés stb. Mit is mondhatnék, tűkön ülve várjuk - illetve várják (egyelőre?) sajnos csak azok, akiknek van PS3-uk/Xbox360-uk...

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)