A The Outer Worlds az Obsidian 2019-ben megjelent akció-szerepjátéka, amely sokakban idézte fel a legszebb falloutos emlékeket, így annak is sokan örültek, hogy megvalósul a folytatás, a Microsoft támogatásának hála vélhetően nagyobb büdzséből.
Ám a The Outer Worlds 2 előtt még volt a csapatnak egy feladata: az első részt elhozni PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is megszépülve, kibővítve. Az ezek mellett PC-re is megjelent Spacer's Choice Edition tartalmazza az alapjátékot és az összes bónusztartalmat, csak jobb grafikával, nagyobb felbontású textúrákkal és optimalizáltabban. Legalábbis ez volt a terv.
A visszajelzések alapján az új kiadással PC-n és konzolokon is vannak komoly teljesítménybeli gondok, a Steamen például erősen negatív az összesített értékelés. A leggyakoribb probléma a framerate ingadozása, az értékelések alapján még csúcskategóriás videokártyákkal sem rózsás a helyzet, a The Outer Worlds subredditet szabályosan elárasztották a panaszok.
Olyan is volt, aki azt írta, hogy ha minden be van kapcsolva, akkor rosszabbul fut, mint a szintén problémásan indult Cyberpunk 2077, más pedig rámutatott, milyen ironikus, hogy az embereket átverő kapitalista cégeken gúnyolódó játék átveri a vásárlóit - a Spacer's Choice Edition kiadásáért felelős Private Division döntésének értelmében ugyanis az eredetivel rendelkezők csak pénzért frissíthetnek az új változatra, pedig ezt mások megoldják egy ingyenes frissítéssel.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a Spacer's Choice Edition fejlesztéséért nem az alapjátékot megalkotó Obsidian felelt, a Private Division a Virtuosnak (ők portolták PC-re a Horizon Zero Dawnt) szervezte ki a feladatot, amely úgy tűnik, hogy nem végzett megfelelő munkát. Az Obsidian reddites posztja alapján a Private Division csapata már dolgozik egy teljesítményjavító patchen.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!