A Cars (verdák) sikere már a múlté, a legtöbb filmes játékból - legyen szó animációs filmről, képregényfilmről, vagy bármilyen más típusú ihletforrásról - ma már csak akkor lehet több százezres, ritkább esetben milliós példányszámban eladni, ha a termék képes elszakadni a filmektől, és önállóan is megáll a lábán.
Brian Farrell, a közelmúltban csődről és egyéb szörnyűségekről vizionáló pletykákkal hadakozó kiadó feje megerősítette, hogy a THQ nem szórja többé a fiatal korosztályt megcélzó licencekre a pénzt, hanem figyelmét és erőforrásait a kulcsfontosságú franchise-okra fordítja. Konkrétan a Darksiders, UFC, Company of Heroes, Saints Row, Warhammer 40.000 márkákat, valamint a Guillermo del Toro-féle inSANE-t és az ex-Ubisoftos Patrice Desilets egyelőre cím nélküli játékát nevezte meg. A döntés helyességét alátámasztandó hozta nyilvánosságra a cég, hogy a Saints Row: The Third-ből eddig 3,6 millió példányt szállítottak ki az üzletekbe, ami becsléseik szerint 5-6 millióra emelkedik majd a játék életgörbéjének végéig.
Ezzel párhuzamosan erősíteni kívánják jelenlétüket az új feltörekvő játékplatformokon (okostelefon, táblagép), valamint megkezdik a vállalat szerkezetének átalakítását is. A uDraw tablet bukása után már elküldtek 30 embert a Play divíziótól, most viszont újabb leépítésre kerül sor, ami csak adminisztratív munkát végző kollégákat érint. Az öt belső stúdió (Vigil, Volition, Relic, THQ San Diego, THQ Montreal) fejlesztőihez egy ujjal sem nyúlnak, hiszen végső soron ők termelik a bevételt, nem pedig az aktatologatók.