A Kingdom Hearts 3-at még az E3 2013 keretén belül jelentette be a Square Enix és akkor a játék igazgatója, Tetsuya Nomura azt mondta, hogy már 2010 óta fejlesztik a projektet. Ehhez képest azóta nem kerültünk sokkal közelebb a végeredményhez, hiszen bár tudjuk, hogy PlayStation 4 és Xbox One platformokra várhatjuk, de még csak találgatni sem tudjuk, hogy körülbelül mikor.
További hátráltató tényező lehet, hogy a Kingdom Hearts 3 időközben grafikus motort váltott, immáron az Unreal Engine 4 duruzsol alatta. Ezt egy japán magazin, a Famitsu interjújából tudjuk, amelyben Nomura kitért rá, hogy az átállás kezdeti renderelési nehézségeit követően már gördülékenyen, a tervek szerint halad a fejlesztés, köszönhetően az Epic Games támogatásának. A kreatív igazgató nem volt hajlandó elárulni, hogy miért döntöttek az Unreal Engine 4 mellett, csupán annyit fűzött hozzá, hogy "különböző okok miatt" volt szükség a változtatásra.
Feltételezhetően korábban a Square Enix házon belül használt motorja, a Luminous Engine szolgált a Disney-témájú akció-szerepjáték alapjául, de vélhetően nem lesz gond az Unreal Engine-nel sem, elvégre a csapatnak már volt dolga vele, például a The Last Remnant esetében.