Egyre több fejlesztő beszél nyíltan arról az utóbbi időben arról, hogyan születnek meg a karaktereik, és miért lesznek végül olyanok, amilyenek. A Ghost of Yōtei mögött álló Sucker Punch Productions színeiben Jason Connell és Nate Fox a Varietynek adott interjúban világítottak rá arra, miért váltottak férfi szamuráj főhősről egy női bosszúállóra. Nem trendkövetésről van szó stúdió részéről, hanem sokkal inkább egy átgondolt művészi döntésről, amely szervesen kapcsolódik a történet mondanivalójához.
A fejlesztők nem titkolják, hogy a céljuk egy olyan folytatás létrehozása volt, amely egyszerre idézi meg az elődöt és mutat teljesen új irányokat. Az eredettörténetek iránti vonzalmuk miatt egy olyan karakterre volt szükségük, aki kívülállóként indul, akit alábecsülnek, és éppen ezért meglepetést tud okozni nemcsak a történet szereplőinek, hanem a játékosoknak is. Connell szerint egy ilyen veszedelmekkel teli világban, egy női főszereplő jelenléte nemcsak váratlan, hanem kimondottan hatásos. Atsu, akit a játék során egyre inkább a japán folklórból ismert "Onryōként", azaz bosszúszomjas szellemként ismerhetünk meg, tökéletesen testesíti meg ezt a kettősséget: törékenység és elszántság, rejtettség és pusztító erő egyesül benne.
Az Onryō, mint hagyományos japán mitológiai alak, jellemzően női alakban jelenik meg, és épp ezért volt logikus és tematikusan indokolt döntés egy ilyen karakter köré építeni a játékot. Connellék nem akarták szimplán lemásolni az első részt, inkább új tónusokat és új lendületet adtak neki - és ezzel nemcsak friss vért, hanem mélyebb kulturális gyökeret is vittek a folytatásba.
Ha minden terv szerint alakul a Ghost of Yōtei október 2-án debütál PlayStation 5-ön.