Már rég nem a havidíjas modell dominál az MMO-k piacán, a legtöbb kiadó és fejlesztő más monetizációs módszerekkel tartja fenn játékát. A lassan húszéves World of Warcraft mögött álló Blizzard azonban továbbra is makacsul ragaszkodik a régi, jól bevált megoldáshoz. A ténynek, hogy még ennyi idő után sem vált ingyenesen játszhatóvá, már önmagában elegendőnek kellene lennie a WoW állítólagos haldoklásával kapcsolatos híresztelések cáfolatára.
Abban azonban, hogy a téma újra meg újra visszatér, a Blizzardnak is benne van a keze, mivel a cég a 2016-os Legion kiegészítő megjelenése előtt felhagyott az előfizetők számának közlésével, holott korábban rendszeresen megtette. Innentől kezdve pedig a játékosok (rajongók, ellendrukkerek és semleges szemlélődők) fantáziájára volt bízva, hogy mikor hogy teljesít a World of Warcraft.
Nos a Blizzard sajnos még mindig nem változtatott a szokásán, továbbra is titkolja a konkrét adatokat, ugyanakkor John Hight ügyvezető a GDC-n tartott előadása közben megmutatott egy, az előfizetők számának alakulását ábrázoló grafikont, és innen már nem volt nehéz dolga a Bellulargaming néven futó, WoW-szakértő youtubernek összevetnie az ábrát az Activision Blizzard korábbi jelentéseivel, és azokból következtetnie az MMO pillanatnyi teljesítményére.
Ezek alapján a történelmi mélypontnak tekinthető Shadowlands kiegészítő által kiváltott elvándorlási hullám véget ért, sőt megfordult a trend és egy ideje ingadozásokkal ugyan, de növekszik az előfizetők száma. Napjainkban mintegy 7,25 millióan dobálják az aprót a Blizzard perselyébe, hogy Azerothon kalandozhassanak. Nagy kérdés, hogy milyen hatással lesz majd a számok alakulására a három kiegészítőn átívelő The Worldsoul Saga, melynek első felvonása még idén debütál a The War Within képében.