A napokban jelent meg a BioShock: The Collection, amelybe többek közt egy dokumentumfilm-sorozatot is elrejtettek a készítők, így a rajongók megismerhetik a játékfejlesztés kulisszatitkait. A GameSpot az új megjelenés kapcsán beszélgetett a BioShock atyjaként emlegetett Ken Levine-nel, aki a BioShock Infinite után feloszlatta az Irrational Games csapatát és saját stúdiót alapított. Ennek miértjeiről kérdezték most.
Láttam egy képet magamról, amikor bejelentettük a játékot 2010-ben. Aztán egy másikat, ami a megjelenéskor, 2013-ban készült. Tíz évet öregedtem. Nemcsak az egészségügyi állapotom változott meg, hanem a játékvilággal és az emberekkel való kapcsolatom is. Teljesen más 30-40 embert irányítani úgy, hogy mindenkinek tudod a nevét, mint 150-et, amikor úgy sétálsz a folyosón, hogy fogalmad sincs, kik ezek.
Levine-t súlyos szorongás gyötörte, ezért nem mert belevágni egy mégnagyobb projektbe:
Úgy gondolom természetesen elvárás volt, hogy nekiállok egy mégnagyobb, mégjobb BioShock játéknak. De azt éreztem, el fogok bukni, ha ebbe belevágok. Elveszítem a józaneszem és a házasságom. Ezért úgy döntöttem kiszállok. Nem vagyok egy boldog ember, állandóan szorongás gyötör. Ami kész agyrém, hiszen úgy ébredek fel, hogy ott a gyönyörű feleségem, a gyönyörű kutyám, a gyönyörű otthonom, a fantasztikus emberek akikkel dolgozom, a dolgok, amiket alkottunk, na meg a rengeteg rajongó, és arra gondolok: "Mégis hogy a **** lehetek boldogtalan?"
Csak remélni tudjuk, hogy az új csapattal megtalálja majd a számításait!