Bár a PlayStation 5 és az Xbox Series X egyértelműen szintlépés a korábbi generációhoz képest, a beígért és előszeretettel hangoztatott technológiai ígéreteket nehezen tudják betartani a fejlesztők. Nemhogy 8K, 4K sincs minden játék esetében (vagy ha igen, nem natívan, hanem felskálázva), arról nem is beszélve, hogy a 60 fps egyáltalán nem lett alapvető, pláne a konzoloknál.
A Microsoft különösen küszködik ezzel, amiről részben a gyengébb hardverű Series S tehet, amely limitálja a fejlesztők lehetőségeit és rengeteg optimalizálást igényel, de még így se garantált a végeredmény. Nemrég például az Unreal Engine 5-ös Senua's Saga: Hellblade 2 is belecsúszott ebbe: az Xbox Series X/S-es verzió 30 fps-re volt korlátozva, míg a PC-s a dupláját vagy többet is tudott.
De olyan xboxos "nagyágyúk" is így jártak a megjelenésükkor, mint a Redfall, a Starfield és a Forza, de egyes címeknél sikerült utólag megoldani egy frissítéssel. A lista végére pedig most felvéshetjük az Obsidian Entertainment újdonságát is. A Pillars of Eternity világában játszódó akció-RPG, az Avowed művészeti igazgatója, Matt Hansen nemrég az Iron Lords podcast során árulta el, hogy a játék nem fogja támogatni a 60 fps-t konzolokon, de szerinte az Avowed egyjátékos, belső nézetes jellegéből adódóan a 30 fps-es cél ideális a játék és a fejlesztőcsapat számára is. Ez pedig lehetővé teszi az Obsidian számára, hogy több figyelmet fordítsanak a VFX-re, a fényekre és egyebekre.
"Ez egy olyan kompromisszum, amelyet viszonylag korán meghoztunk, és nagyon elégedettek vagyunk vele. A játék elég simán fut ahhoz képest, hogy mennyire sűrű vizuálisan, és mindig is ez volt a célunk."
A PC-re, Xbox Series X/S-re és a Game Passba egyből érkező Avowed megjelenése nemrég csúszott át 2025. február 11-re, akkor kiderül majd, hogy tényleg elég-e hozzá a 30 fps.