Hirdetés

Japánban is pozitív fogadtatásban részesült az Assassin's Creed Shadows

|

Nagyon sok szépet és jót írtak a japánok a Ubisoft játékáról.

Hirdetés

Bár az Assassin's Creed Shadows indulása nem volt mentes a vitáktól, a japán kritikusok többsége mégis elismerően nyilatkozik a játékról. A Ubisoft Quebec lenyűgöző rekonstrukciója a feudális Japánról sokakat meggyőzött, és a játék látványvilága, valamint a hangulatos szezonális időjárási effektek kiemelkedő dicséretet kaptak.

A játék március 20-án jelent meg, számos késlekedés után, és az Assassin's Creed széria egyik legmegosztóbb fejlesztési ciklusán esett át. Az egyik legnagyobb vita a két főszereplő körül alakult ki: míg a nindzsaszerű Naoe-t sokan üdvözölték a sorozat lopakodós gyökereihez való visszatérésként, addig Yasuke, az afrikai származású szamuráj karakter komoly vitákat generált. Egyesek megkérdőjelezték Yasuke történelmi szerepét és ábrázolását, míg mások - köztük a Bayonetta és az Okami alkotója, Hideki Kamiya - úgy vélték, hogy a felháborodás csupán egy hangos kisebbségtől származik.

A Polygon összegzése szerint a japán médiumok, mint a Dengeki, a Game Watch, a Gamer és a 4Gamer alapvetően pozitívan értékelték a játékot. Kiemelték a történelmi hitelességet, a látványos szezonális dinamikát és a részletesen kidolgozott városokat. A 4Gamer írója szerint a táj olyan "nosztalgikus érzést" keltett benne, amely visszahozta gyermekkorának emlékeit.

Hirdetés

A két főhős kapcsán is többnyire kedvező vélemények születtek:

  • Naoét az Assassin's Creed-karakterekhez méltónak nevezték, aki mélyebb és érzelmileg erősebb kapcsolatban áll a történettel.
  • Yasuke kapcsán voltak kritikusabb hangok: egyesek szerint túlzottan idealizálták a "tökéletes szamuráj" szerepében, azonban minden tesztelő elismerte létezését, sőt, szamurájként hivatkoztak rá.

Nem minden fogadtatás volt azonban pozitív: egy, a játékból származó klipben egy játékos megrongált egy Itatehyozu Shinto szentély másolatát, ami miatt maga Shigeru Ishiba japán miniszterelnök is megszólalt. A kormány attól tartott, hogy a játék valódi vandalizmusra inspirálhatja a játékosokat. A Ubisoft gyorsan reagált: egy frissítés révén a templomok és szentélyek egyedi tárgyait immár nem lehet elpusztítani a játékban.

Annak ellenére, hogy az Assassin's Creed Shadows indulása körüli viták nagy figyelmet kaptak, a játék maga erős kezdést produkált, és a japán kritikusok is dicsérik az autentikus hangulatot és a részletgazdag világot. Bár a két főhős eltérő fogadtatásban részesült, a jelek szerint az Assassin's Creed Shadows a keleti és nyugati játékosok körében egyaránt sikeres lehet.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)