Előzetesen több bennfentes is óva intett bennünket attól, hogy vérmes reményeket tápláljunk a kényszerűségből átdolgozott koncepció szerint, teljes egészében online megtartott BlizzCon 2021-gyel kapcsolatban. Cseppet sem túloztak, tovább az is sokat ártott a körülbelül egyórás megnyitónak, hogy szinte minden kiszivárgott, amit a műsor keretein belül szerettek volna bejelenteni.
Ha pedig az ember némi távolságtartással, a rajongói szemüveget levéve nézi végig az egészet, akkor kénytelen megállapítani, hogy a Blizzard érthetetlen okból az elmúlt évek videojátékos eseményeinek legrosszabb műsorelemeit vette kölcsön és építette be saját produkciójába. Most nem a Trónok harca Hodorjának DJ-pultban nyújtott teljesítményére, vagy a Metallica bejelentkezésére gondolok, hanem az indokolatlanul túlnyújtott, minden bizonnyal patetikusnak szánt, ám ehelyett szekunder szégyenérzetet kiváltó monológokra.
Ha esetleg lemaradtatok róla, itt megtaláljátok a teljes műsort:
A szegmensekre bontott műsorban hosszabb-rövidebb időkeret jutott azokra a franchise-okra és játékokra, amelyekkel kapcsolatban volt annyi mutatnivalójuk a fejlesztőknek, hogy ne legyenek kénytelenek panelbeszélgetések közé száműzni úgy, ahogy sokak csalódására az Overwatch 2-vel is történt:
- Bemutatkozott, és még a show vége előtt meg is jelent a Blizzard Arcade Collection, amely a cég korai időszakának három klasszikusát tartalmazza. PC mellett immáron PS4-en, Xbox One-on és Nintendo Switchen (a visszafelé kompatibilitás révén pedig PS5-ön és Xbox Series X|S-en) is játszhatunk a The Lost Vikings első részével, a Rock 'n Roll Racinggel, valamint a Blackthorne-nal.
- Akadnak páran, vélhetően nem is kevesen, akik a Blizzard utóbbi években produkált húzásai közül a legjobbnak tartják, a régi vágású rajongókat célzó World of Warcraft Classic elindítását. E tábor szemében minden bizonnyal az volt az est fénypontja, amikor levetítették a Burning Crusade Classic trailerét. Innentől fogva pedig mindenki számára egyértelmű kell hogy legyen, a későbbiekben hasonló sors vár a többi kiegészítőre is.
- Nem hanyagolja el a cég azért a Shadowlands vonalat sem, egy méretesebb tartalmi bővítményt hoz magával a 9.1-es patch. A Chains of Domination továbbszövi a történet szálait, miközben új területet, küldetéseket és tennivalókat csap a már meglévők mellé.
- Szerencsésnek érezhetik magukat a Hearthstone hívei, mivel kedvenc kártyajátékuk még mindig kellően népszerű ahhoz, hogy ne sorolja a Blizzard a futottak még kategóriába, mint tette azt például a StarCrafttal és a Heroes of the Stormmal. Érkezik a Forged in the Barrens kiegészítő, amely eddig nem látott lapokat hoz, továbbá egy új játékmódot a Mercenaries képében, valamint egy régit is. Bizony, még egy pletyka is beigazolódott: aki arra vágyik, visszaállíthatja a 2014-es állapotokat a Classic formátum révén.
- A megjelenési dátumot ugyan nem árulták el - továbbra is csak annyit tudunk, hogy 2022-nél hamarabb semmiképp sem érkezhet meg a Diablo IV -, de megismerhettük a harmadik résznél azért észrevehetően komorabb hangulatú folytatás egy újabb kasztját: a Barbarian, Sorceress és Druid alkotta trojkához negyedikként csatlakozott a Rogue, őkelmét utoljára a legelső Diablóban irányíthattuk, azóta tanult pár új trükköt, így most olyan, mintha egybegyúrták volna a Diablo II Amazonjával, a Lord of Destruction kiegészítő Assassinjával, valamint a Diablo III Demon Hunterével.
- Bizonyára mindenki mást emelne ki, az én szívemnek a Diablo II Resurrected hivatalos bejelentése volt a legkedvesebb. Annak idején megszámlálhatatlanul sok órát öltem Paladin karakterem pátyolgatásába. A remaster erényei közé sorolhatjuk a tetszőlegesen váltogatható grafikát, és azt is, hogy már a konzolosok is megtapasztalhatják, milyen élményt képes nyújtani. De hogy a cross-play lehetőségéről lemondott a Blizzard, azt kihagyott ziccernek tartom.
Ti elégedettek vagytok a látottakkal?