Hirdetés

Iron Danger teszt - a finn mitológia és időmanipuláció találkozása

|

Különleges kihívások elé állítja a játékosokat a számos stíluselemből és az északi mondavilágból is ihletet merítő alkotás.

Hirdetés

Ugyan ki nem gondolkodott még el azon, hogy olykor bizony jól jönne, ha legalább csak egy kicsit visszapörgethetnénk az idő kerekét? A nekünk nem tetsző vagy kedvezőtlen eredményt megelőző pillanatokat elég lenne újrajátszani, hogy a kívánt végkimenetelt érjük el. Nyilván ez rengeteg konfliktushoz vezetne, viszont az időmanipuláció gondolatával már számos könyvben, filmben, játékban is találkozhattunk, és az Iron Danger egyedi játékmenetének alapját is ez a mechanika teszi különlegessé. Azzal együtt, hogy az érdekes egyveleget alkotó játékban körökre osztott stratégiákra, RPG-kre, kalandjátékokra és fejtörőkre jellemző elemek is felismerhetőek, számos kihívás elé állít az Action Squad Studios alkotása.

Hirdetés

Kalevala, varázslat és steampunk

Az Iron Danger helyszíne és lore-ja leginkább a finn folklórra támaszkodik, a főváros pedig a finn nemzeti eposz, a Kalevala címét viseli névként, továbbá a fantasy elemeken kívül steampunk stílusjegyek teszik különlegessé ezt a világot. A történet alapjaként egy gonosz boszorkánykirálynő Kalevala elleni támadása szolgál, és a nagyjából 15-20 óra alatt teljesíthető sztori során nem érdemes hatalmas csavarokra számítani. A viszonylagos rövidség és a lineáris történetvezetés ellenére is szórakoztató a játék, és ez nemcsak a hangulatnak, hanem a szerethető főszereplőnek is köszönhető. Hősnőnk, Kipuna a falujából való menekülés során tesz szert arra a képességre, hogy bizonyos keretek között befolyásolja az idő múlását. Az úgynevezett trance módba lépve változtathatja meg a döntéseit, és ez a játékmechanika adja az Iron Danger harcrendszerének sava-borsát. Az idővonal szívdobbanások formájában jelenik meg, és az események könnyen átláthatók a csúszkán. Légyegesen nehezebb dolgunk van viszont a megfelelő időben végrehajtott mozdulatok kivitelezésekor, ugyanis a harcok mellett a fejtörők megoldását is trance módban kell elvégeznünk. Minden apróságra érdemes odafigyelni, és mivel Kipuna mellett társait is irányítjuk, lesznek olyan szituációk, amelyeknek elég sokszor fogunk nekifutni.

A játékmenet gördülékenységére sajnálatos módon erősen rányomja bélyegét a kamerakezelés és a vezérlés pontatlansága. Az éppen irányított karakter körül forgathatjuk a nézőpontot és zoomolhatunk is, emiatt érdemes megfontolni azt is, hogy milyen szögből kívánjuk megvívni a csatáinkat, vagy éppen a lépések között hova helyezzük át a kamerát a jobb átláthatóság érdekében. Mivel a harc mozdulatsorainak végrehajtása, a varázslás és a helyváltoztatás is időbe telik, muszáj precíznek lennünk, hogy ne vesztegessük el az értékes szívdobbanásokat - a karakterek mozgása, és a tökéletlen útkeresés miatt viszont ez néha nem sikerül tökéletesen.

Nincs vesztegetni való idő

A trance, vagyis a harcrendszer megtanulása nem könnyű, és főleg a történet elején érdemes minél többet kísérletezni a különböző megoldásokkal és mozdulatokkal, hogy megfelelően ráérezzünk. Amint viszont sikerül átlendülnünk a kezdeti nehézségeken, nemcsak kihívásokkal telinek, de szórakoztatónak is találjuk az Iron Dangert. Maga a sztori elég egyszerű, és az RPG-elemek nagyjából abban kimerülnek, hogy az előrehaladással új képességekre tesz szert főhősünk. Ellenben a világ hangulata, a látvány és a hangok tetszetősek, és a jól eltalált szinkronhangok is hozzáteszik a magukét az élményhez. Kipuna bővülő arzenálja és a társainak képességei elég lehetőséget adnak arra, hogy minden összecsapás más legyen, viszont a történet befejezését követően nincs sok értelme egy újabb végigjátszásnak nekifutni, mert a linearitásból adódóan viszonylag kevés a felfedeznivaló.

Összességében pozitív élmény az Iron Danger világának megismerése, a történet átélése és természetesen az időmanipulációs harcok koreografálása. Aki hajlandó időt szánni a harcrendszer megismerésére, és lát fantáziát abban, hogy sokféle stratégiával lehet megközelíteni minden összecsapást, az jól fog szórakozni.

Iron Danger
A játszadozás az idővel számos kihívást és izgalmas csatát kínál egy különleges és hangulatos fantasyvilágban.
Ami tetszett
  • különleges harcrendszer
  • szerethető karakterek
  • hangulatos világ
Ami nem tetszett
  • lineáris történet
  • időnként frusztráló irányítás
  • nem a legjobban optimalizált
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)