Sok ilyen koreai MMORPG működik már ilyen módon, ám a mi európai ízlésünknek nem biztos, hogy annyira bejönnek. (Legalább is engem nem tudott egy ilyen koreai MMO sem lekötni, de persze ott attól még nagy piac.) Viszont az már számunkra is érdekes, hogy egy Battlefield stílusú online játszható háborús FPS is elkészült ezzel a rendszerrel…
„A háború az… őőő… roxx!”
Na jó, a játék címe meglehetősen retardált, de ez ne riasszon el senkit, ettől még remek móka sülhet ki belőle. A multiplayeres csaták három típusában vehetünk részt: „küldetések”, „gyalogos csata” és „harci járműves csata”. A „küldetéses” pályákon kisméretű térképeken kell konkrét feladatokat végrehajtanunk és minden játékosnak csak egy élete van. (Tehát nincs respawn.)
A „gyalogos” típus neve ellenére nem azt jelenti, hogy mindenki csak gyalogolhat, ugyanis itt is vannak járművek, de csak elszórva és itt inkább egy jó nagy pályán folyik a Battlefieldben megszokott hagyományos háborúzás. (Itt már természetesen újra lehet éledni.) Végül a járműves játékmódban rengeteg játékos vehet részt és az összes gyilkolásra kifejlesztett két, vagy négykerekű, repülő, helikopter, tank és még sok más gépesített egység szerepel benne.
Háborús RPG?
A játék különlegessége, hogy nem valami noname avatart irányíthatunk benne, hanem az MMORPG-khez, (illetve a Rainbow Six: Lockdownhoz) hasonlóan egyetlen karaktert irányítunk, aki pénzért jobb fegyvereket vehet, vagy magasabb rangra is léphet.
No igen, a pénz… Eddig minden az ingyenesség rózsaszín ködjébe burkolózott, azonban a fejlesztők ötlete az, hogy a plusz funkciókért, illetve a játékbeli pénzért – elvileg –
fizetned kell. (Hogy miért csak elvileg, arról picit később.) Az általad befizetett összeg arányában „bronz”, „ezüst” és „arany” membershiphez juthatsz hozzá. Aki ilyen „magasabb” szintre jut, az online bajnokságokon vehet részt, hozzájuthat a játéka beépített voice chathez, no és persze egész egyszerűen így kapsz több játékbeli pénzt is.
Szegény kocka, gazdag player?
Hogy miért írtam azt, hogy ez „elvileg” működik csak pénz befizetéssel? Nos, a játék rendszere szerint a „kockulás”, tehát a War Rockkal töltött időd alapján is tudsz valamennyi zsetont összeszedni, persze, főleg akkor, ha igazán profi is vagy benne…
Ergo ha rengeteg időd van, nem akarsz fizetni és belekockulsz a játékba, akkor kb. ugyanott vagy ingame zseton szempontjából, mint az elfoglaltabb játékosok, akiknek idejük nincs, viszont feltehetően jól keresnek…
Hogy a dolgok egy kicsit még komplikáltabbak legyenek: a fegyvereket effektíve nem örökre veszed meg, hanem egy hónapra „bérled”. Tehát ha a következő hónapban is az „überkiller bazooka 37”-et akarod használni, akkor azért újra fizetni kell…
Érdekes megoldás, nem állítom, hogy teljesen igazságos, illetve hogy tuti jól fog működni, és a készítők sincsenek róla száz százalékosan meggyőződve, ezért (illetve a játék bugjaiank kiszűrése miatt is) a War Rock egyelőre béta fázisban van… Innen tudjátok a cuccot letölteni és kíváncsi vagy, mi a véleményetek a rendszerről?