Manapság nem túl meglepő, amikor egy-egy nagyobb produkció 100-200GB közötti méretre esik. Egy szolgáltatásalapú címnél vagy egy MMO-nál ez az évek alatt felgyűlt tartalomnak, az AAA címek esetében pedig a magas felbontású textúráknak, átvezetőknek és a magas minőségű hanganyagoknak köszönhető. A Nintendo Switch itt kivétel volt, mivel az egyébként is alacsony felbontásokkal dolgozó konzolon nem volt szükség iszonyatos részletességre.
Összehasonlításképp a The Witcher 3: Wild Hunt minden extrát tartalmazó kiadása körülbelül 50 gigát nyom PS5-ön, míg Switchen 28-at. A Nintendo platformjára készült játékok mindig is finoman bántak a tárhellyel, és bár a Switch 2 esetében jóval nagyobb grafikai lóerőről beszélhetünk, a fejlesztők látszólag itt is óvatosak maradtak.
Be is futottak az első Nintendo Switch 2 tárhelyigények, és egyelőre nincs mitől tartanunk:
- Mario Kart World - 23,4 GB
- Donkey Kong Bananza - 10 GB
- Nintendo Classics: Game Cube - 3,5 GB
- Super Mario Party Jamboree - Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV DLC - 7,7 GB
- Kirby and the Forgotten Land - Nintendo Switch 2 Edition + Star Crossed World - 5,7 GB
Nyilván kérdéses, hogy az akkora nevek, mint az Elden Ring vagy a Cyberpunk 2077 mennyi adatot fognak ráterhelni a 256 GB-os tárhelyre, de a fenti méreteket elnézve, egy darabig megleszünk bővítés nélkül is. Ez mondjuk nagyon jó hír annak fényében, hogy a konzol csak MicroSD EX chipeket fogad. Ez egy relatíve új szabvány és jelenleg csak nagyon kevés helyen kapható, nagyon drága forint/gigabyte alapon.