Négy évvel ezelőtt, 2020 nyarán rúgta rá az ajtót a világra a Game Science stúdió egy lehengerlő prezentációval, amelyben a mitológiai majomkirály, Szun Vukung (Sun Wukong) olyan pazar mozdulatokkal páholta el ellenfeleit, hogy öröm volt nézni. Akkor még UE4-es alapokra építkezett a kínai stúdió, ma már viszont Unreal Engine 5 dohog a soulslike-elemeket is felvonultató akció-szerepjáték alatt.
Kezdettől fogva világos volt, hogy a Black Myth: Wukong túl nagy falat lenne az előző konzolgeneráció számára, a PlayStation 5 és az Xbox Series X|S tábora azonban nem marad ki az élményből, igaz az utóbbinak várnia kell még egy keveset. A Sony konzolján viszont már augusztus 20-án fejest ugorhatunk a 16. században született regény, a Nyugati utazás inspirálta kalandba, ahogy persze PC-n is, ha a gépünk bírja szuflával. Érdemes észben tartani, hogy a fejlesztők még a belépőszintnek megadott konfigurációt is DLSS, FSR, illetve XeSS engedélyezése mellett tesztelték.
Jelen állás szerint ahhoz, hogy elfogadható minőségben játszhassunk, legalább 16 GB RAM-nak kell szolgálatot teljesítenie a gépünkben, videokártyából pedig mindenképpen olyanra lesz szükség, amelyik legalább 6 GB VRAM-mal rendelkezik. Nyilván mondanunk sem kell, hogy SSD-re érdemes telepíteni a játékot a merevlemez helyett, s bár az dicséretes, hogy a kilencedik évét taposó GTX 1060-nak is szorítottak helyet az asztalnál, csodát azért ne várjunk tőle.
Fontos tudni továbbá, hogy amennyiben bekapcsolnánk, sőt teljesen kiaknáznánk a ray tracinget, akkor szintet ugranak a követelmények: 6 GB VRAM például kevés lesz ehhez ehhez a mutatványhoz, miként a videokártya képességei sem múlhatják alul az RTX 3060 tudását.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!