Amellett, hogy az új kampány frakciói és tartalmai rendkívül izgalmasnak ígérkeznek a Total War: Warhammer III-ban, a Creative Assembly csapata a játékmenetet is felfrissíti némileg a trilógia záróepizódjára.
Így például részletesebbé teszik a kisebb-nagyobb települések ostromait, de ahogy egy friss blogposztból megtudhattuk, a csaták mechanikáit is átfésülték és sok minden kényelmesebbnek érződik majd seregeink kommandírozása kapcsán.
Ezek közül a fontosabbakról egy videós összeállítás is készült, ebből kiderül például, hogy az első Warhammer játékban a sorozatba behozott repülő egységeknek végre egy kézi kapcsolóval is megmondhatjuk, mikor szálljanak le a földre, vagy emelkedjenek megint a levegőbe - igaz, ez utóbbi csak akkor lehetséges, ha legalább néhány másodperce harcon kívül tartózkodnak. Továbbá bekerül a Total War: Warhammer III-ba egy új állapotjelzés, amiből kiderül, mikor vannak egységeink "braced" állapotban, ilyenkor tudják a lehető legnagyobb ellenállást kifejteni egy érkező rohammal szemben.
Az új részben plusz infókat láthatunk majd az egységeink életcsíkján, a negyedenként megjelenő beosztások mellett az igazán nagy sebzések - mondjuk egy erős varázslat okozta pusztítás következménye - az azonnali csökkenésen túl egy halvány, később eltűnő hátteret is kapnak, így könnyebben észrevehetjük, ha valami miatt nagyon gyorsan szenvedtek el nagy veszteségeket a katonáink. A Total War: Warhammer III gyógyító képességei nem statikus, számosított mennyiséget, hanem az életerőpontok bizonyos százalékát töltik majd vissza, ezeket pedig más hatások (például a tűz) időlegesen befolyásolhatják.
A varázshasználókat kedvelő játékosok életét könnyíti meg az az opció, amit aktiválva a csata sebessége automatikusan feles lassításra vált, ha egy olyan képességre kattintunk, amivel célozni kell a csatatéren. Emellett elkerülhetjük, hogy a csapataink lábukat lógatva várjanak, míg a bajtársaik küzdenek, egy gombnyomással odaugorhatunk majd azokhoz az egységekhez, akik nem harcolnak, vagy futnak épp valahová, illetve akár az összes ilyen osztagot is könnyen kijelölhetjük. Szintén az ütközetek könnyebb átláthatóságát szolgálja, hogy a növényzet például hamarabb eltűnik, ha nem látnánk tőle a katonáinkat és környezetüket is, illetve az épületek vagy a táj takarásában lévő ellenfelek és szövetségesek is kapnak egy könnyen kiszúrható körvonalat.
A kapcsolódó blogposztban kifejtenek még néhány apróságot a Total War: Warhammer III készítői, így a formációkkal kapcsolatos fejlesztéseket - amiket részben a Three Kingdomsból emelnek át - illetve az egyedi (nem kampányhoz tartozó) csaták finomhangolásait is, ha ezek is érdekelnek, érdemes ezt is átfutni. Hogy mennyivel lesz kényelmesebb ezeknek hála a hadvezérek élete, az jövő februárban kiderül.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!