Újabb eseményt rendezett az Unreal Engine 5 bemutatására az Epic Games, és ezúttal nem csak azért, hogy megmutassák, milyen látvány tud a szemünk elé varázsolni a motor. A korábban debütált preview verzió után végre hivatalosan is megérkezett köreinkbe az Epic újdonsága, ami azt jelenti, hogy az önjelölt fejlesztők elkezdhetnek új generációs projekteken dolgozni. Sőt, még arra is van lehetőség, hogy előre elkészített mintákon csodáljuk meg a motor valódi erejét.
Eddig is tudtunk már olyan játékokról, amelyek az Unreal Engine 5-tel készülnek, hiszen ilyen a Senua's Saga: Hellblade II, a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl is, és a viszonylag frissen bejelentett új The Witcher is. Azonban a hivatalos debütálásnak hála még szélesebb körben elterjedhet a motor, amit használva tulajdonképpen még az egyszeri játékos is megpróbálhatja összerakni saját kalandját. A megjelenéssel együtt pedig más meglepetések is érkeztek.
Elérhető lett két ingyenes minta, amelyeket letöltve testközelből tapasztalhatjuk meg az Unreal Engine 5 tudását. Az egyik a Lyra Starter Game, ami gyakorlatilag az Unreal Engine 4-es ShooterGame friss változata, és remek kiindulópont lehet az amatőr fejlesztők számára. A másik a City Sample, ami ugyan nem játszható, de bemutatja, hogyan lett megalkotva a korábban megjelent The Matrix Awakens demó városa. Az Unreal Marketplace-en pedig még több ingyenes és fizetős assetet gyűjthetnek be a felhasználók.
Az Unreal Engine 5 továbbá vadonatúj lehetőségeket ad a fejlesztők kezébe, amelyekkel még lenyűgözőbb projekteket lehetnek képesek megalkotni. Ilyen a Nanite, ami még nagyobb számú mértani pontosságot kínál, ez végső soron jóval realisztikusabb látványt eredményezhet. A Lumen segítségével pedig még könnyebben lehet dinamikus fénnyel feldobni az egyes jeleneteket. A World Partition a nyitott világok betöltésében segédkezik, és ott van még a Data Layers technológia, amivel gyakorlatilag egy adott világ különböző változatait lehet megalkotni. Ez utóbbi akkor jöhet jól, ha például nappali és éjszakai pálya is van egy játékban.
A modellezéshez és az animációk elkészítéséhez is friss eszközöket ad a fejlesztők kezébe az Epic, és egy új módszerrel is előálltak a különböző hangok létrehozásához. Az új funkciók nemcsak még egyszerűbbé tehetik a játékkészítők dolgát, de ahhoz is hozzájárulhatnak, hogy munka közben az Unreal Engine fejlesztési környezetében maradhassanak. Gyakorlatilag úgy lehet egy teljesen játszható cuccot összerakni, hogy egyszer sem kell elhagynunk az Unreal Engine 5 felületét.
Természetesen az Unreal Engine 5 is ingyenesen letölthető, viszont ha a motorral készített játék bevételei meghaladják az 1 millió dollárt, akkor 5%-os jogdíj illeti meg az Epic Games csapatát. A korábban említett demók mellett a gyakorlatlan fejlesztők számára elérhető lesz még egy közösségi felület is, ahol különböző tutorialok segíthetnek a munkában.
Úgy tűnik tehát, hogy végre adott az eszköz ahhoz, hogy még jobb grafikájú videojátékok árasszák el a piacot, így izgatottan várhatjuk, hogyan hasznosítja a közösség az Unreal Engine 5 erejét. Tekintettel arra, hogy milyen indie címek készültek a motor elődjének segítségével, jó eséllyel ismét lesznek olyan csapatok, amelyeknek sikerülhet meglepniük minket egy-egy lenyűgöző alkotással.
Ha lemaradtatok a streamről az előadást itt tudjátok visszanézni: