Egy ideje már vetésforgóban érkeznek az egymást követő Total War játékok: a széria hagyományaihoz hű történelmi témájú epizódokat rendszerint a Warhammer fantasy világába helyezett részek követik, ami után ismét egy historikus felvonás kerül sorra. Mivel legutóbb a Total War: Warhammer III-nak örülhettek a rajongók, borítékolható volt, hogy a Creative Assembly csapata ismét az emberiség múltjában fog vájkálni. A kérdés már csak az volt, hogy hol lapozza fel a történelemkönyvet.
Ugyanúgy szóba jöhetett volna egy újabb kirándulás a lovagkorba, mint a napóleoni háborúk felidézése, ám ehelyett a választás az ókorra, azon belül is az egyik legősibb civilizációra, Egyiptomra esett.
A PC-re digitális formában (Steam és Epic Games Store) októberben érkező (a pontos megjelenési dátumot csak később fedik fel) Total War: Pharaoh kampányának az egyiptomi Újbirodalom korszaka ad otthont, az időszámításunk előtti 16-11. században járunk, azaz a bronzkor vége felé. És hogy ne unjunk rá egyhamar a hadjáratra, egy sor testreszabási opcióval (természeti csapások, erőforrások eloszlása, kezdőhely változtatása stb.) gondoskodhatunk róla, hogy sose nyújtsa pont ugyanazt az élményt.
A Creative Assembly a korábbiaknál dinamikusabb csatákat ígér, amiben szerepet kapnak a hirtelen feltámadó zivatarok és homokviharok, de figyelnünk kell a tűz terjedésére is, mert mindent elemészt, ami az útjába kerül, beleértve csapatainkat és a településeket is. Három nép (egyiptomiak, kánaániták és hettiták), valamint nyolc frakcióvezető közül választhatnak majd a játékosok, melyek eltérő játékstílust igényelnek.