Az IO Interactive saját fejlesztésű Glacier 2 motorjának egyik új vívmánya a G2-tömeg technológia. A Glacier 2-t az alapoktól úgy tervezték, hogy a Hitman: Absolution fejlesztők minden elképzelésüket megvalósíthassák vele.
Nagyon fontos feladat volt a fejlesztők számára a nagy méretű tömegek élethű szimulálása, melyek során a játékos kontaktusba kerülhet a tömeggel, annak minden egyes tagjával, illetve hatással is lehet rájuk - ez nem kis technikai kihívást jelentett.
Kasper Fauerby, az IO Interactive vezető fizika programozója San Francisco-ban a Game Developers Conference előadásán mutatja majd be ezt az újszerű és látványos technológiát. A bemutató során akár 1200 fős tömeget is megmozgat majd a motor és kiderülnek ennek technológiai és optimalizációs titkai is, mellyel a Hitman: Absolution a jelenlegi konzolgeneráción stabil 30 képkocka/másodperc sebességgel fut ekkora tömeggel is. Az előadás kitér majd a tömeg implementálásának folyamatára, betekintést adva az algoritmusokba és a tervezési döntések részleteiről is beszámolva.