Hideo Kojima nem sűrűn beszél másról, mint a Metal Gear Solid széria vagy évenként esedékes visszavonulásáról, most viszont egy újabb interjúban kifejtette a véleményét a mai AAA-kategóriás játékok helyzetéről.
Kojima igazi veteránnak számít a szakmában, hiszen 1987 óta a játékiparban tevékenykedik és a Konami támogatásának hála képes kihasználni minden egyes Metal Gear Solid epizódnál a rendelkezésre álló hardvert. Éppen ezért az A-kategóriás alkotásokra továbbra is nagy kereslet van, ugyanakkor a fejlesztő egy olyan jelenségre figyelt fel - elsősorban Japánban -, miszerint a fiatalok fokozatosan vesztik el az érdeklődésüket a high-end játékok iránt és egyre nyitottabbá válnak a mobilos és közösségi címek felé.
Kojima ezért fejébe vette, hogy a Ground Zeroes és a The Phantom Pain epizódokkal bebizonyítja a - japán - játékosoknak, hogy továbbra is érdemes ilyen volumenű darabokkal játszani. Az interjúból egyúttal az is kiderült, hogy a The Phantom Pain a prológusnál körülbelül kétszázszor nagyobb, a fő történeti szálon nagyjából 90 perc alatt végigfuthatunk (ha nem teljesítünk mellékküldetéseket, nem indulunk felfedezésre és hasonlók), illetve a Ground Zeroes "leválasztásának" nem pusztán stratégiai lépése volt, a rajongók érdekében is történt.
Mikor már majdnem elkészült a Metal Gear Solid 5 prológus része, akkor kapták állítólag a legtöbb visszajelzést arról, hogy a játékosok szeretnének egy bevezetést, részben ezért is döntött a csapat a dupla rész mellett.
Ti mit gondoltok a fiatalokat érintő jelenségről és mi a véleményetek a Ground Zeroes részleteiről?