Az EA fÅ‘nök, John Riccitiello és a szakma egyik legnagyobb zseniének tartott Peter Molyneux után az egykori Blizzard North alaptag, a Hellgate:London-nal debütált Flagship Studios feje, Bill Roper öntötte ki szÃvét.
Egy nagyobb lélegzetű interjút készÃtett vele a PC ZONE magazin zsurnalisztája, s ennek egy részét felfedték a computerandvideogames.com oldalán.
Bill úgy érzi, hogy a játékosok elképesztően magas igényeket támasztottak játékukkal szemben, amelyeknek egyszerűen nem sikerült megfelelniük. A Diablo egykori fejlesztőiről lévén szó, ezen nem is csodálkozhatunk. Mindenki azt várta, hogy sor kerül a trónfosztásra. Ezzel szemben egy döcögősre sikerült startot produkált az alkotás, s komoly bugok is maradtak a végleges változatban.
Roper szerint belerohantak abba a hibába, hogy túlságosan sokat akartak, mint az a bizonyos szarka. A Vista-kompatibilitás, a DirectX 10-es grafikus motor, a dobozos szingli és az online multis játék, az, hogy egyszerre jelentették meg az összes jelentÅ‘s piacon. A Flagship vezetése mindenért vállalja a felelÅ‘sséget, és nem okol senki mást az elégtelen tesztelésbÅ‘l fakadó hibák miatt. Ugyanakkor azt is hozzáteszi, hogy a hibák többsége az utolsó pillanatban jött elÅ‘, amikor már nem maradt idÅ‘ az összes kijavÃtására. Néhány hónap csiszolás határozottan jót tett volna a Hellgate: London-nak. A játék erÅ‘sen online orientált, s ennek köszönhetÅ‘en folyamatosan orvosolják a hibákat, bÅ‘vÃtik a tartalmat, s közvetlenül reagálhatnak a játékosok panaszaira.