A Hellblade: Senua's Sacrifice nem egy dungeon crawler, így nem gondolta senki, hogy van benne permadeath mechanika. Pedig van, és nem is akármilyen. Ha többször meghalsz, akkor Senua jobb karján megjelenik egy átok, ami minden egyes halállal tovább terjed. Ha ez eléri a karakter fejét, akkor a mentésednek annyi.
Ez meglehetősen frusztráló lehet egy 6-8 órás akciójátéknál, de a fejlesztők célja az volt, hogy egy nyomasztó légkört teremtsenek, és a permadeath lehetősége ebben sokat segít. A PCGamesN írójának tesztjében olvasható, hogy emiatt a feature miatt folyamatosan küzdött az életéért, és még akkor is kétségbeesetten harcolt, amikor picit gyanította, hogy egy szkriptelt esemény miatt van millió ellenfél, és meg kellene halnia.
Okos kis megoldás ez, ami valószínűleg hozzájárult a Hellblade: Senua's Sacrifice magas értékeléseihez. Aki szeretné látni mozgás közben is a játékot, az nézzen rá a Twitchre, ahol számtalan játékos már együtt szenved Senuaval.