Mikor novemberben a Blizzard bejelentette, hogy érkezik a következő kaland, nem lettem kimondottan izgatott. Az a helyzet, hogy a Blackrock Mountain lapjai nem sikerültek túl jól (egy-két nagyon fontos kártyát leszámítva), és mostanában többre lenne szüksége a játéknak néhány új csecsebecsénél. Te jó ég, hogy én mekkorát tévedtem!
Indy és a haverok
A League of Explorers ismerős társaság a Warcraft világában jártasak számára, ők idejük nagy részében azzal foglalatoskodnak, hogy Azeroth ritka kincseit felkutassák. Ezúttal is erről van szó: a srácok elindultak felkeresni a Staff of Origination darabkáit, és mivel ez nem ment simán, nekünk kell kihúzni őket a bajból. Összesen négy szárny vár bennünket, melyek végén a bot egy-egy darabkájával és új lapokkal leszünk gazdagabbak. A Blizzard kitett magáért: a képernyőn ott díszeleg a Staff már meglévő része, egy térképen láthatjuk, hogy éppen merre járunk, és főszereplőink folyamatosan aktív részesei a történetmesélésnek. A bossharcok a Hearthstone-kalandok történetének legizgalmasabb pillanatai: még egy menekülés az összeomló barlangból is akad köztük (egy teljesen hétköznapi csata részeként). Talán ez volt az első alkalom, hogy egy Hearthstone adventure-kiegészítőt tényleg kalandként éltem meg. Kis tanács (anélkül, hogy bármit is lelőnék): jobban teszitek, ha az utolsó csatára nem a legjobb paklitokat választjátok ki. Én szóltam.
Életünket a zsákmányért
Ellenfeleink leküzdése után csak a zsákmány marad, azaz kereken 45 új lap, amit a League of Explorers kamrái rejtenek. Ezeket egy-egy boss kivégzésével és a kasztkihívások teljesítésével lehet megszerezni. Amíg a legtöbb kiegészítőről elmondható, hogy a lapok jelentős része még jóindulattal is esetleges paklitöltelék, addig a LoE lapjai egytől egyig érdekesek. Persze ezúttal sem hasznos a 45 lap mindegyike, de még az olyan nagyon fura találmányok is, mint az "Everyfin is awesome" megtalálják a helyüket egy készletben, és nagyon mókásak. Elise Starseeker például valószínűleg sosem lát majd versenymeccset, de roppant szórakoztató, hogy képes a mérkőzés közepén a teljes paklidat csupa legendarylappal kitömni. Az olyan kártyákra, mint Reno Jackson, aki a feltétel teljesítése után maximumra gyógyítja hősödet, külön paklit lehet építeni. Mindennek tetejében a Blizzard egy új játékelemet, a discovert is behozta, ami feldob három véletlenszerű lapot. Ebből választhatunk egyet, amit bármikor felhasználhatunk a meccs közben. Ebben az a szép, hogy a véletlenszerűség nem teljesen kiszámíthatatlan, hiszen jó eséllyel kapunk olyan kártyát, amelyre szükségünk van.
Értékmaximalizálás
A The League of Explorers négy szárnyból áll, ami azt jelenti, hogy 2800 aranyért lehet kiváltani a hozzá tartozó kulcsokat. Valódi pénzért persze gyorsabban, de még így is elmondható, hogy a LoE lett az eddigi legtartalmasabb kaland, mivel olcsóbb, és több kártyát tartalmaz, mint az eddig megjelentek. A Blizzard mindent jól csinált ezzel az adventure-csomaggal, már csak új funkciókra lenne szükségünk. Mondom ezt már három teszt óta, és még mindig várok.