Közel hat év fejlesztés után lelőtték a kanadai EA Motive Gaia munkacímű projektjét, tudta meg a Bloomberg.
A Gaiáról még 2015-ben, a Motive alapításának évében hallhattunk először, amikor is Jade Raymond (Ubisoft Toronto, Stadia Games and Entertainment) megérkezett az EA-hez és megnyitotta Montrealban a stúdiót.
Egy időben a csapat egyik fele a Gaián ügyködött, a másik a Star Wars Battlefront II-be segített be, majd ez utóbbi befejezése után a két társaságot összecsődítették, ami némi feszültséget keltett. Raymond 2018-ban ott is hagyta a céget, ami után a Gaia munkálatait is újra kellett kezdeni.
A 2020-as EA Playen aztán videóban mutogatták a projektet, még ha csak pár másodpercre is, hozzáfűzve, hogy egy "rendkívül ambiciózus, innovatív játékról" van szó, ami "hatalmat és kreativitást" egyaránt a játékos kezébe ad. Hivatalos címet sosem kapott.
A törlés állítólag nincs hatással magára a Star Wars: Squadronsról is ismert stúdióra. Az EA elvileg készülő projektjeik átértékelése, valamint erőforrásaik újraosztása után döntött a kaszáról, noha konkrétan a hírre nem reagált. Szóvivőjük csak annyit mondott: temérdek új tartalom van náluk készülőben, 35-nél is több olyan új cím, melyek ötletelése vagy fejlesztése változatos szakaszokban tart.
Kapcsolódó hír, hogy míg az EA-BioWare-féle Anthem NEXT-et is a héten kaszálták el, addig a készülő Dragon Age 4-ből állítólag pont az Anthem bukása (és nem mellesleg a Star Wars Jedi: Fallen Order sikere) miatt gyomlálnak ki minden többjátékos elemet.