Egyre több, eddig Xbox One-exkluzív játék érkezik PC-re. A Microsoft ezek alapján nem a levegőbe beszélt, mikor azt állította, hogy szeretné elmosni a konzoljuk és a számítógép közötti határokat. Egy sokakat foglalkoztató kérdésre azonban eddig nem kaptunk választ: mi a helyzet a Halo 5-tel?
Nemrég nekiszegezték Phil Spencernek is ezt a kérdést, ő pedig megpróbált választ adni. Spencer először leszögezte, ne várjuk azt, hogy minden Microsoft által kiadott játék egységesen meg fog jelenni PC-re és Xbox One-ra is. A játékok esetében egyesével megvizsgálják, hogy melyik platform lenne számukra az ideális és így hozzák meg a végső döntést. Példaként az Ashes of the Singularity RTS-t említette, amit nem lenne túl szerencsés konzolra költöztetni még akkor sem, ha elvileg az Xbox One kaphat egér és billentyűzet támogatást a jövőben. Szerinte ugyanis ha a konzol képes lesz ezeket a perifériákat kezelni (itt ismét leszögezte, hogy ez létre fog jönni) és egy monitoron játszanának az RTS címmel, akkor már lényegében így is egy PC játékról beszélnénk.
Ezzel szemben szerinte a Forza 6, a Quantum Break és a Rise of the Tomb Raider tökéletes megállja a helyét mindkét platformon. Mégsem akarja, hogy minden játékuk számára ez kötelező elvárás legyen, ennek szerinte a játékosok sem örülnének. A Halo 5 kapcsán kifejtette, hogy a játék már a kezdetektől Xbox címként lett fejlesztve. Más címek, mint például a Halo Wars 2 viszont a fejlesztés kezdetél mindkét platformot becélozták. Elmondása alapján még rengeteg lehetőségük van Halo FPS-eket készíteni PC-re, de nem szeretne a "múltba tekinteni", szerinte inkább a jövő felé kell fordulni.
Ezzel az okfejtéssel csupán egyetlen gond van. A Forza 6 is jóval a konzolos megjelenés után látogat el PC-re, igaz csak egy leegyszerűsített, free-to-play verzióban. Mindenesetre azt legalább már tudjuk, hogy a közeljövőben biztosan nem számíthatunk PC-s Halo 5-re, kár érte reménykedni.