A Grand Theft Auto V PC-s verziója több mint tizennyolc hónappal a múltgenerációs és öt hónappal a jelenlegi generációs portok után végre megérkezik. De ez nem azt jelenti, hogy csak ennyi ideje fejlesztenék a játékot.
A Grand Theft Auto V PC-s verziója már a kezdetek óta tervben volt a Rockstarnál. Erre persze számítani lehetett, ezért is szemléltük elnéző mosollyal az ezt szorgalmazó petíciókat, most viszont a fejlesztők egy interjúban is meséltek a dologról.
Phil Hooker a Rockstar technológiai igazgatója, Klaas Schilstra, a vezető mérnök és Adam Fowler, a műszaki igazgató mind megerősítették a PC Gamernek, hogy a GTA 5 PC-s verziója már a fejlesztés kezdete óta biztos volt.
"Mindig is az volt a terv, hogy elhozzuk a GTA 5-öt PC-re. Már az első naptól kezdve annak tudatában hoztuk a technológiai döntéseket, hogy csinálunk majd egy PC-s verziót a játékból" - mesélte a Rockstar.
Először a PS3-as és Xbox 360-as portokból szerették volna kihozni a maximumot, mielőtt áttértek volna a jelenlegi generációs változatokra. Aztán a hasonló architektúrát felhasználva már jöhetett a PC-s verzió, amiben már "addig feszegették a határokat, amíg csak lehetett".
A Rockstar Toronto elnöke, Kevin Hoare elmondta, hogy az elmúlt években "a stúdió sokat változtatott a PC-s játékokhoz való hozzáállásán". Már nem csak portolják a konzolos verziókat PC-re, hanem a fejlesztés során folyamatosan észben tartják a PC-s verziót.
"Tudtuk, hogy meg fogjuk csinálni PC-re is, ezért a fejlesztés korai stádiumában párhuzamosan csináltuk a konzolos és a PC-s verziót". A vezető azt is hozzátette, hogy pár előkészület, amit a PC-s GTA 5 miatt csináltak - mint a 64 bit és a DX11 támogatás - nagyon hasznos volt, mert ezt az újgenerációs verziókhoz is fel tudták használni.
A Grand Theft Auto V PC megjelenés április 14-én, azaz holnap várható. Most már jó eséllyel semmi sem jöhet közbe. Előre is jó játékot kívánunk és gratulálunk a kitartásotokhoz.