A Polyphony Digital elnöke és a Gran Turismo atyja Kazunori Yamauchi kitálalt, és elmondta világnak, hogy a PlayStation 3 korszak bizony borzalmas volt a Polyphonynak.
Yamauchi elmesélte a fura körülményeket a Gran Turismo 6 körül is, ami röviddel a PS4 megjelenése után érkezett, és sokkal kevesebb darab fogyott el belőle, mint az ötödik részből.
"Mindig azt erőltettük, hogy jó eladási számokat produkáljunk" - mesélte Yamauchi az IGN.com-nak. "Ennek ellenére a GT6 nagyon problémásan készült el, főleg azért, mert a PlayStation 3 feljesztés szempontjából annyira nehézkes hardver volt, hogy az egész csapat feszült volt miatta."
"A GT5 és a GT6 valódi rémálom volt számunkra." Yamauchi gyorsan hozzátette, hogy mennyire hisz a PS4-ben, ami állítása szerint sokkal kezesebb a fejlesztőkhöz.
"Ehhez képes a PS4 egy olyan hardver, ami tényleg képes teljesíteni az elvárásainkat." A könnyebb programozhatóság lazább munkakörnyezetet teremt, és ez Yamauchi szerint meg is látszik majd a Gran Turismo Sporton.
"Mondtam már, és újra el mondom, hogy a Gran Turismo Sportban benne van az a szintű innováció, amit a GT1 óta nem láttunk. Nagyon élvezzük a fejlesztését és folyamatosan új dolgokat fedezünk fel út közben."
"Igazából nagyon kedvező volt számunkra, hogy később kezdtünk el a PlayStation 4-gyel dolgozni, mert így tényleg volt időnk kitanulni a hardver képességeit, aminek köszönhetően meg tudtuk valósítani például a fizikai alapú renderelést. Szóval nagyon jó volt, hogy nem ugrottunk csak úgy bele, hogy kidobjunk valamit."
Úgy néz ki, hogy a PlayStation 4-re váltással mind a játékosok, mind a fejlesztők jobban jártak. Már csak arra vagyunk kíváncsiak, hogy megmarad-e ez a jókedv a PlayStation Neo érkezése után is.