A High Voltage Software nevét mostanában a Conduit című Wii-exkluzív lövölde miatt szokták tisztelettel emlegetni, hiszen a nem túl családbarát akciójátékot a szaksajtó a platform legígéretesebb jövendőbeli címei között tartja számon.
A platform vérgőzösebb híveit célozzák meg a srácok legújabb projektjükkel is, hiszen az ókori Róma arénáinak hangulatát visszaadni igyekvő Gladiator A.D. a témához illő tálalást kap.
Különböző provinciákból származó harcosok közül választhatjuk ki a nekünk tetszőt, a kínálatban akad Amesbury-ből elhurcolt druida, egy egyiptomi pap lánya és még számos halálra váró rabszolga. Mindegyikük saját történettel, egyedi képességekkel rendelkezik, s idővel a különböző arénak bajnokai, majd maga a császár is választhatóak lesznek.
A cselekmény a Colosseum bajnoki címének megszerzése körül forog, még akkor is, ha mindegyik szereplőt más cél motiválja. A felemelkedés útján lehetünk kegyesek a legyőzöttekhez, de ugyanúgy szabad utat engedhetünk dühünknek, így befolyásolva a történetet, illetve annak végkimenetelét.
A Gladiator A.D. a Quantum3 grafikus motort használja, ami már a megjelenés előtt álló Conduit alatt is szép dolgokat produkál. Itt kevesebb karaktert kell megjeleníteni kisebb területen, minek következtében részletesebben kidolgozott grafikára számíthatunk. Ugyanakkor rendkívül szórakoztatónak ígérkezik a játékos tetteire aktívan reagáló közönség. Ha nem tetszik valami, akkor minden féle hulladékot dobálnak a porondra, ha viszont elégedettek a látvánnyal, akkor felállva tapsolnak és éeneznek. (Remélem hullámoznak is majd.)
A Gladiator A.D. küzdelmei meglehetősen brutálisak, ám azért nem kevés taktikát igényelnek a siker érdekében. Nem elég, hogy mindegyik harcos más fegyvertípus terén jártas, tehát az irányítás sem ugyanaz, veszélyes csapdák is nehezítik a küzdelmeket. Egyebek mellett oroszlánok szólhatnak bele a csetepatéba.
Az irányítás kapcsán szeretnék kihasználni a Wii Motion Plus-ban rejlő lehetőségeket. A gyorsabb támadásokat nehezebb hárítani, a lassúbb suhintások viszont találat esetén nagyobbat sebeznek. A blokkolást követő jól időzített riposzt néhány pillanatra megbénítja az ellenfelet. Mindezt váll fölött elhelyezett kamera nézőpontjából szemlélhetjük, a Wii-remote két fele képviseli a jobb és a bal kezet. Jobbról, balról, felülről támadhatunk, és létezik egy minden irányból bevethető lassú, ám elsöprő erejű csapás is. Védekezésnél elhajolni, és blokkolni is tudunk. A blokkolást kitartva elnyeljük a sebzés bizonyos százalékát, az erre használt pajzsot vagy másodlagos fegyvert az analóg karral tudjuk pozícióba mozgatni, s így akár egy karcolás nélkül is megúszhatjuk a hárítást.
Online játékmódok létezését egyelőre nem erősítették meg, viszont osztott képernyős, két személyes multiplayer biztosan lesz. Egy ekkora ziccert hiba lett volna kihagyni.
A Gladiator A.D. várhatóan 2010 első negyedévében lát napvilágot.