Utolsóként hagytuk a GameStar hierarchiájában legelső helyen álló csapattag értékelőjét, aki nem más, mint a kidolgozott testű és csavaros észjárású Mazur! Fütty, taps, ováció!
Mi volt a legnagyobb 2011-es csalódásod?
Szerencsére főleg kellemes csalódásaim voltak, melyek közül a legnagyobb egyértelműen a Star Wars: The Old Republic. Utólag már be merem vallani, kicsit sajnálkozva figyeltem, hogy a szerkesztőségen belül is sokan alig várják már a megjelenését, nekem viszont csak negatív élményeim voltak vele kapcsolatban. Amikor évekkel ezelőtt kipróbáltam, ronda volt, bugos és unalmas - de már a bétában be kellett ismernem, hogy tévedtem, most pedig, mikor már meg is jelent a végleges változat, két könyökkel furakodok előre a legkeményebb rajongók közé.
Mi volt a legjobb 2011-es élményed?
Nem tudok egyet kiválasztani, most mi lesz? Nagyon sok remek élményem kötődik az olvasókhoz, akár a velük való személyes találkozásokhoz (pl. GameStar táborban vagy valamilyen egyéb rendezvényen), akár a tőlük kapott visszajelzésekhez, levelekhez. Nagyon sok jó élményt köszönhetek a kollégáimnak is (valószínűleg ismeritek őket...), akik miatt még ez az egyébként eléggé stresszes munka is nagyon szórakoztató tud lenni. És végül rengeteg kiváló játék érkezett idén, bőven több mint amennyire számítottam - még mindig egymás tetején állnak azok, amikkel még nem is volt időm annyit játszani, mint amennyit szeretnék. Befejezem, mert ez kezd olyan lenni, mint a szépségkirálynők köszönőbeszéde.
Mi volt a legrosszabb (legkellemetlenebb) GSO-s élményed?
Nem volt kiemelkedően rossz vagy kellemetlen GSO-s élményem, bár az is igaz, hogy én a GSO-t a színfalak mögül nyilván más szemmel nézem, mint az olvasók. Ennek megfelelően minden nap látom a cikkírókat keményen dolgozni azon, hogy ha már ez az ország legnagyobb gamer oldala, akkor a legjobb is legyen, de kénytelen vagyok mindig a hibákat keresni - és ami a legrosszabb, mindig találok is. Az online nem olyan, mint egy nyomtatott lap (ki hitte volna?!), mert sosincs vége, sosincs szünet és mindig van mit javítani rajta. Tulajdonképpen végtelen mennyiségű időt és energiát lehetne belenyomni, ami hát... nincs. De mindig lehetne jobb, és higgyétek el, rajta vagyunk, hogy legyen is.
Mi volt a legjobb GSO-s élményed?
Nem tudok konkrét példát mondani, de a GSO-n szerencsére sokszor kaptam azon magam, hogy hosszasan olvasgatom a kommenteket, mert egészen izgalmas és érdekes beszélgetések, viták szoktak kialakulni. Jó, persze akad troll is bőven, de hát ez már csak a nagy számok törvénye miatt is kivédhetetlen.
Melyik szerinted az év legrosszabb játéka?
Nem tudom, mert a rossz játékokra nincs időm, általában a nagyobb címekre koncentrálok. Persze azok közé is be-becsúsznak súlyos baklövések, de ott azért más szemmel kell nézni a dolgokat - elvégre más a végeredmény, ha egy nagyobb stúdiónak nem jött össze a játék, mintha valami néhány fős, lelkes amatőr csapat kalapált össze valamit, ami aztán a végeredményt tekintve elég soványka lett. Ha nevesíteni kell, akkor két játékban csalódtam hatalmasat, mert mindkettő elég gyenge lett, pedig nagyon-nagyon jók is lehettek volna: az egyik a Hunted: The Demon's Forge (főleg azért fáj, mert a 2004-es The Bard's Tale óta nagyon szívembe zártam az InXile csapatát), a másik pedig az X-Men: Destiny.
Melyik az év legjobb játéka?
Kénytelen vagyok a The Elder Scrolls V: Skyrimet választani, pedig nagyon jó lett a Batman: Arkham City és a Star Wars: The Old Republic is. De hát az legyen a legnagyobb problémánk, hogy alig tudunk legjobb játékot választani, nem igaz?
Ha van, akkor ki/kik a kedvenc kommentelői(d) a GSO-n?
Nem nevesítenék senkit, inkább annyit mondanék, hogy nagyon értékelem, ha valaki jóindulattal viseltet a munkánk iránt és nem csak kötekedni akar - de ugyanígy az is igaz, hogy rengeteget számit az átgondolt kritika is, mert csak az alapján tudunk jobbá válni. Szerencsére mindkét kategóriában bőven vannak arcok a GSO-n.
Mit vársz 2012-től?
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz sikeres az Onlive és a Gaikai, illetve hogy a felhő alapú játék szolgáltatás, mint lehetőség mennyire billenti meg a játékipar jól bevált mechanizmusait. Ezért is vagyok nagyon izgatott a következő konzolgeneráció miatt, mert már az is világosnak tűnik, hogy nem a Blu-ray és a még és még és még nagyobb adathordozók jelentik majd a fejlődés új lépcsőfokát, hanem az internet adta lehetőségek: a letölthető játékok, vagy hát a streaming. És még egy dolog: amennyiben a felhő alapú megközelítés tényleg teret nyer, akkor értelmét vesztheti az örök konzol vs. PC háborúskodás is, aminek már csak azért is nagyon örülnék, mert halálosan unom.