Szinte minden térségnek megvan a maga videojátékos eseménye, azonban Pakisztán eddig nem büszkélkedhetett ilyennel, pedig arrafelé is vannak tehetséges fejlesztők, élnek érdeklődő játékosok, így éppen itt volt az ideje, hogy legyen egy saját konferenciájuk.
Az Islamabadban, decemberben 2-4. között megrendezésre kerülő Games Emerge Conference 2016-ot (GEC 2016) annak érdekében szervezik, hogy nagyobb figyelmet és több lehetőséget kapjon az ottani játékipar. Lesznek megbeszélések, workshopok, hálózatépítési lehetőségek és egy kétnapos játékkészítő verseny is, amelynek keretében a jelentkezők próbára tehetik tudásukat és fantáziájukat. Az esemény a nagyközönség számára nem látogatható, de a diákokat, indie fejlesztőket, művészeket, dizájnereket, hangtechnikusokat és hasonló szakembereket szeretettel várják.
A GEC 2016-ot a PixelArt Games Academy alapítója és vezetője, Sadia Bashir szervezi, de a vezetők között ott van például az Irrational Games két társalapítója, Ken Levine és Jonathan Chey, a Ubisoft Montreal egykori AI-programozója, Brie Code és a Vlambeer Games egyik atyja, Rami Ismail is. A PixelArt Games Academy az első intézet Pakisztánban, amely olyan speciális oktatást és képzést biztosít, amikkel el lehet helyezkedni a játékiparban.