Általában egyszemélyes fegyverrendszerek, szuperkatonák, hősök szerepébe bújunk a videojátékokban, ennek is volt köszönhető, hogy a This War of Mine ekkora siker lett néhány éve. Az 11bit Studios játéka a háború másik oldalát, a civilek nyomorúságát, szenvedéseit mutatta be, miközben gyakorta állította komoly döntéshelyzet elé a játékost. Az állandó feszültség, a váratlan kimenetelű események és a nagyon szigorú feltételek rengeteg embertvonzottak, ezért a csapat úgy döntött, hogy következő játékukat is ezekre az alapokra húzzák fel.
A Frostpunk egy poszt-apokaliptikus túlélőjáték, ahogy egy egész társadalmat kell életben tartanunk a dermesztő hidegben. A sztori középpontjában egy hatalmas generátor áll, ez látja el hővel és energiával a városunkat, feltéve, hogy folyamatosan tudjuk bele pakolni a szenet. Az épületek felhúzásához fára, a különböző fejlesztésekhez pedig fémre lesz szükségünk, amit szintén megtalálunk majd a környezetünkben, de arra érdemes felkészülni, hogy ez nem egy hagyományos RTS. Itt nem áramlik folyamatosan a nyersanyag, hiszen az embereinknek vannak szükségleteik, enniük, pihenniük kell. Így éjszaka például senki nem dolgozik a bányában, és ha nem voltunk elég előrelátóak, simán belefuthatunk abba a problémába, hogy az éjszaka közepén egyszer csak leáll a teljes infrastruktúra.
Ön dönt
Természetesen ezúttal sem lesz egyszerű dolgunk, a játék során rengeteg morális döntést meg kell majd hoznunk, amelyek befolyásolják majd a kolóniánk sorsát. A gamescomos demóban például belefutottam abba, hogy egyre többen lett súlyos betegek, nekem pedig döntenem kellett, hogy kezeljék-e a tüneteket hagyományos módon a kórházakban, vagy alkalmazzanak valamilyen radikális beavatkozást. Előbbivel sorozatos kezelésre szorulnak, így folyamatosan telítődnek majd a kórházak, amíg nem sikerül továbbfejleszteni az egészségügyet (a hely pedig véges, mivel csak a generátor közelébe építkezhetünk, távolabb ugyanis nincs fűtés), utóbbival pedig ugyan kigyógyíthatjuk őket, arra is van esély, hogy örökre lebénulnak. Ilyen és ehhez hasonló helyzetekbe leszünk belekényszerítve folyamatosan, így egy pillanatra sem dőlhetünk majd hátra.
A fejlesztők ígérnek egy narratív kampányt, ahol a folyamatos feszültséget egy szívszorító történettel is megfejelik, ha pedig ezen túlvagyunk, nekivághatunk a hagyományos túlélőmódnak, ahol különböző pályákkal és egyéb módosítókkal tehetjük még nehezebbé a dolgunkat. A gamescomos demó alapján elképesztően jónak tűnik a Frostpunk, és ha minden jól megy, hamarosan élőben is meg tudjuk majd nektek mutatni, hogy mire számíthattok a hamarosan megjelő játékban.