A horrorjátékok között igazi kiemelkedő alkotásnak számít a SOMA, mert remekül működik a fejlesztők által megteremtett hangulatos, ám egyben nyomasztó atmoszféra. Nincs ez máshogy korábbi sorozatukkal, az Amnesiával sem, és úgy tűnik, továbbra is ezen a vonalon szeretnének maradni.
A stúdió kreatív rendezője, Thomas Grip a Gameranx-nak adott interjújában mesélt egy kicsit a fejlesztési folyamatról.
"Ha egy stúdió csak egy projekten dolgozik, a megjelenések között eltelhet akár 3-5 év is. Ez pénzügyileg is veszélyes, és a motiváltságra is rossz hatással lehet, ha nem vagy része gyakrabban egy játék kiadásának. (…) Úgy oldjuk meg ezt a problémát, hogy két projekten dolgozunk egyszerre."
Grip beszélt röviden a új játékaikról is, és azt is megosztotta velünk, hogy nagyjából mire számíthatunk majd.
"A SOMA narratív elemei sokkal több embert megmozgattak, mint a horror része, így ezt az utat is jobban fel szeretnénk fedezni. Ez azt jelenti, hogy az egyik készülő játékunk nem egy kimondott horror lesz, hanem inkább a történetmesélésen és a rejtélyeken lesz a hangsúly. Persze ez azt nem jelenti, hogy teljesen elhagyjuk a horror-vonalat. Sőt, már dolgozunk is egy igazi horrorjátékon."
Ti milyen alkotást látnátok szívesen a Frictional Games-től?