A korábbi híreknek ellentmondva a fejlesztők szerint a Forza Motorsport 5 egyből játszható lesz, amint a lemez a kedvenc Xbox One konzolunkban landol. Dan Greenawalt a Turn 10 stúdióból cáfolta saját megjegyzéseit azzal kapcsolatban, hogy egy hatalmas (bár ingyenes) "day one DLC"-t kellene letölteni a játékhoz, hogy az működjön.
"Játék közben a játékosnak csatlakoznia kell a Live-hoz, hogy teljesen új, játékos-alkotta Drivatar ellenfeleket töltsön le - nem túl nagy adatmennyiségről van szó, de a letöltés lefedi az összes nehézségi szintet". Hozzátette, hogy a csatlakozás során új tartalmakat is kapunk, de az elindításhoz szükséges adat lényegi része a lemezen lesz. A játékmenettel nem fog összegabalyodni a letöltés, észrevétlen lesz.
De íme a feketeleves: ugyan elkezdhetsz játszani a Forza Motorsport 5-tel anélkül is, hogy csatlakoznál az Xbox Live-ra, de ha be akarod fejezni a játékot, ahhoz már le kell tölteni a megfelelő DLC-t. Gyász. "A karrier mód későbbi részeit úgy terveztük, hogy szükséges legyen a kiegészítő autók és pályaszakaszok letöltése", erősíti meg Greenawalt. "Ez hasonló ahhoz, amit a korábbi Forza Motorsport címeknél alkalmaztunk: egyszerre ingyenes és premium tartalmat szolgáltatunk megjelenéskor. Bizonyos szempontból ez hasonlít a Forza Motorsport 4 második lemezének tartalmára."
Csakhogy most már eleve úgy tervezték a játékot, hogy le kelljen tölteni egy (vagy több?) DLC-t a befejezéshez. Ez az online dolog akkor is kötelező tehát, ha nem az: játszhatsz ugyan, a haladásod szinkronizálódik, de ahhoz, hogy elérj a célba, bizony rá kell csatlakozni a Microsoft-mátrixra. Ha azt akarod, hogy a Drivavatarod ugyanabban az ütemben tanuljon, ahogy te, a cloud technológia miatt gyakorlatilag mindig fent kell lenni.
A Forza 5 megjelenés és az Xbox One megjelenés elméletileg egy időpontra esik, valamikor novemberben. A digitálisan megvásárolt példányok minden első napi tartalommal együtt jönnek. Szóval, kezdődik a szép új világ.