Az eredetileg PS2-re megjelent Final Fantasy X és X-2 most 16:9-es HD felbontásban, komolyabb textúrákkal, feljavított karaktermodellekkel tért vissza, és a legtöbb játékosnak tetszik, amit lát.
A kiadó Virtuos Games csapatát bízta meg a nemes feladattal, akik úgy tűnik nem vallottak szégyent. A PS3-as verzió 1080p-ben fut, megtámogatva a post-process és az anti-aliasing technológiák áldásos hatásaival. Ennek eredményeként mind a Vita, mind pedig a PS3 verzió látványosan szebb a PS2-es eredetinél. Persze a kézikonzol 720x408-as felbontásban pakolja a képeket, és a növények illetve hajszálak sem olyan részletesek, mint a nagy gép esetében, de azért a Vita verzió is nagyon szépre sikerült.
Látható, hogy a PS3/Vita esetében sokkal szebb a víz, illetve a fényeffektek is látványosabbak. Minden textúra kapott némi finomítást, a felhőket például egy az egyben újraalkották.
A karakterek, ahogy arról az imént írtunk, sokkal jobban néznek ki, a fő karakterek többségét nem csak kicsit feljavították, de vannak, amelyeket teljesen a nulláról készítettek el újra, az NPC-k viszont többnyire csak az emelt felbontás és a javított textúrák előnyeit élvezik. Persze mindennek megvan az ára. A PS Vita helyenként komoly FPS problémákkal küzd. Ha sok karakter jelenik meg a képernyőn, akkor 20-30 FPS között ugrál a sebesség. A PS3-nál sem sokkal jobb a helyzet, ott ritkább a jelenség, de így is többször esik az FPS, mint szeretnénk.
A videókból és a képekből egyértelműen látszik, hogy a Remaster sokkal szebb, mint a régi kiadás. Az átdolgozás olyan jól sikerült, hogy még a frame zuhanástól is el tudunk tekinteni. Ti kipróbáljátok majd a Final Fantasy X/X-2 HD Remaster kiadást?
A képekért és a videókért köszönet a Eurogamer csapatának.