A GOG.com eredetileg azzal a koncepcióval indult, hogy az ott megjelenő játékok mind DRM-mentesek, vagyis másolásvédelmi mechanizmusok nélkül elérhetőek, amibe az is beletartozik, hogy nem szükséges online aktiválnunk egy játékot, mielőtt elindíthatjuk.
Most végre a Hitman is elérhetővé vált ezen a platformon és míg alapvetően igaz is marad rá a fenti állítás, vannak bizonyos részletek, amelyek arra késztetnek minket, hogy egy kicsit újragondoljuk és precízebben is körüljárjuk, mit értünk DRM alatt.
A GOG egyes oldalai mind felhívják a figyelmet arra, hogy "nincs szükség online aktivációra vagy kapcsolatra a játékhoz", de a Hitman esetében ez csak egy bizonyos fokig igaz: a történetet és a bónusz küldetéseket végigjátszhatjuk, de az Elusive Target küldetéseket, illetve a felhasználók által létrehozott Contract missziókat csakis a neten át tudja nekünk elérni a játék.
Ezek a korlátozások hatalmas felháborodást váltottak ki a játékosok körében, ugyanis sokan úgy gondolják, hogy így a Hitman nem illeszkedik a platform filozófiájához és ily módon nem is tartozik oda. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a csalódott játékosok megrohamozták a játék értékelési szekcióját és lepontozták, amennyire csak lehet, hogy ezzel adjanak hangot az elégedetlenségüknek.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
A GOG.com persze nem hagyta ezt szó nélkül és egy közleménnyel reagáltak a játékosok tömeges akciójára:
"Köszönjük, hogy felhívtátok a figyelmünket erre a témára. Már foglalkozunk a problémával és értesíteni fogunk benneteket az elkövetkező hetekben. Ha valaki megvásárolta a Hitmant és nem elégedett, akkor élhet a pénzvisszatérítésre vonatkozó jogával. Ugyanakkor, míg nyitottak vagyunk a diskurzusra, semmilyen szinten nem toleráljuk a review bombingot és el fogjuk távolítani azokat a hozzászólásokat, amelyek nem felelnek meg az irányelveinknek."
Ez a közlemény persze sokaknak továbbra sem tetszett, de meg kell érteni azt is, hogy a GOG-nek muszáj valamiféle rendet tartania a platformján, mert sárdobálásra egyszerűen nem lehet közösséget építeni (illetve lehet, de az olyan is lesz). Ez egy nehézkes és többoldalú probléma, de aki ismeri a GOG múltját, annak érthető, hogy jutott a platform erre a tetőpontra: eredetileg kizárólag régi, klasszikus játékokra szakosodtak, amelyek még a faék egyszerű másolásvédelmi rendszerek korában születtek és a legtöbb esetben elég volt kinézni valamit a kézikönyvből, vagy beírni egy CD-kulcsot.
Az online funkciók miatt nem kellett aggódni, mert akkoriban sok játékban nem is nagyon volt ilyesmi, de ez manapság hatalmasat változott: tele vagyunk kizárólag online működő funkciókkal, DLC-kkel és felhasználók által gyártott tartalmakkal, ezek pedig mind tovább bonyolítják azt a kérdést, hogy akkor a másolásvédelem pontosan mire is vonatkozik.
Nyilván ettől függetlenül a rajongók kérése is jogos, hiszen ha egyszer az oldal kijelenti, hogy nem kell a játékhoz netkapcsolat, akkor legyen is így, de ahogy már oly sokszor, valószínűleg ezúttal is a kommunikációs kudarc húzott szakadékot a két fél között. Szerencsére a GOG hajlandó volt hallgatni a rajongókra (még a stílus ellenére is), mi pedig reméljük, hogy hamarosan sikerül megoldást találni.