Az utóbbi években a Ubisoft open-world játékain sokan köszörülték a nyelvüket, mondván a sandbox játékok legrosszabb tulajdonságait magukba sűrítve béna, ismétlődő feladatokkal szórtak meg sokszor sablonos területeket. Úgy tűnik, a kiadónál hallgattak a kritikára és sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek rá, hogy a vásárlóik tényleg felfedezzék a játéktereiket.
Így mind a Far Cry 5, mind az Assassin's Creed: Origins esetében elhagyják a talán túl sok segítséget nyújtó minitérképet a képernyő sarkából. Repülnek továbbá a gyakran gúnyolt rádiótornyok és kilátók is, ami azt jelenti, hogy nem fedhetjük fel kényelmesen egy helyről az adott térség minden fontos helyét. A cél nyilvánvalóan az, hogy a játékosok több időt töltsenek a világ aktív felfedezésével az Assassin's Creed: Originsben és a Far Cry 5-ben is, így várhatóan emlékezetesebbek lesznek ezek a helyszínek. Azért teljesen nem hagynak eltévedni a készítők, az új AC-ben sas-drónunk, míg a Far Cry-ban távcsövünk hivatott segíteni a tájékozódásban.
Mit szóltok a változtatásokhoz?