Nemrég jelent meg a Fallout 4-hez a sorozat eddigi legnagyobb DLC-je, de egy ekkora bővítést ilyen szoros határidő mellett még a Bethesda sem tudott hibátlanul megoldani. Egy modderekből álló csapat ennek ellenére a Far Harbornál sokkal nagyobb alkotást igyekszik összehozni közös erővel.
A Fallout Cascadia az alapjátéktól teljesen különálló kampány lesz, ami az USA másik felén játszódik, egészen pontosan Seattle és Washington állam környező részei szolgálnak majd hőstetteink (vagy ámokfutásunk, játékstílustól függően) helyszínéül. Mivel a történet néhány évtizeddel az alapjáték után zajlik, nem tarthatjuk majd meg a Bostont megjárt karakterünket, hanem tiszta lappal indulunk. A Fallout 3-nál valamivel kisebb Cascadia fejlesztésén egyébként jelenleg tizennyolc, korábban már modokat önállóan is kiadott önkéntes dolgozik, akik a Bethesdával ellentétben megengedhetik maguknak, hogy ne tűzzenek ki megjelenési dátumot.
Eddig hat hónapot öltek a projektbe, de állításuk szerint a Creation Kit nagyban felgyorsítja a folyamatot. Az viszont nem könnyíti meg a dolgukat, hogy konzolokra is szeretnék kiadni a Fallout Cascadiát, ami más modok és külső szkriptek használatát tulajdonképpen kizárja. De ha egyszer elkészülnek, állításuk szerint olyan küldetésekkel örvendeztetnek majd meg minket, amik nem csak az agytekervényeinket mozgatják át, hanem morális dilemmák elé is állítanak majd. Addig pedig itt tudjátok követni a mod fejlesztését.