Egyszerre szenzációs siker, és óriási kihagyott ziccer az Amazon Prime Video streamingplatformjára készült Fallout sorozat. Egyfelől úgy felbolydult a hatására a rajongótábor, mintha egy halálkarom szabadult volna el közöttük, másfelől viszont a Bethesdának nem sikerült se egy új Fallout játék, sem pedig valamelyik korábbi rész remake-jének vagy újrakevert változatának a megjelenését úgy időzítenie, hogy az egybeessen az élőszereplős feldolgozás premierjével.
Egyedül a Fallout 4 next-gen frissítése van a csőben, az időközben hivatalosan is megerősített Fallout 5 érkezésére azonban már alighanem csak a következő konzolgenerációban számíthatunk.
De miért kell ennyit várnunk? - merülhet fel joggal a kérdés. A választ pedig nem más szállítja nekünk, mint a Bethesda Game Studios egyik vezetője, Emil Pagliarulo design director, aki a Twitteren/X-en magyarázta el az okokat. Bár nem merült el nagyon mélyen a részletekben, a lényeg így is átjön.
At the end of the day, though, it always comes down to that most important resource of all - people. As with any dev team, we have talented folks who need time to make great stuff. So we can't do everything at once. Institute scientists are hard at work on cloning initiatives! 😉
— Emil Pagliarulo (@Dezinuh) April 15, 2024
Egy rajongó úgy saccolta, hogy körülbelül 8 éven belül jöhet ki a Fallout 5, és kíváncsi volt, hogy mi viszi el a legtöbb időt a BGS játékainak fejlesztése során.
"Nagyon jó kérdés. A válasz bonyolult. Játéktól függetlenül a fejlesztéshez szükséges időt a legkülönfélébb okok befolyásolhatják. A Starfield esetében például rengeteg időt töltöttünk a technológiánk fejlesztésével és frissítésével. Emellett pedig egy kis időre leálltunk, amikor besegítettünk a Fallout 76-ba. Végül azonban minden az erőforrások legfontosabbikán múlik - az embereken. Ahogy más fejlesztőcsapatokban, úgy nálunk is tehetséges emberek dolgoznak, akiknek időre van szükségük ahhoz, hogy nagyszerű dolgokat alkossanak. Tehát nem tudunk mindent egyszerre csinálni, de az Intézet kutatói már rajta vannak a klónozáson."
Magyarán a megfejtés az, amit józan ésszel bárki kikövetkeztethetett: még a Bethesda erőforrásai is végesek, és évekkel ezelőtt, amikor valószínűleg még tervben sem volt az Amazon sorozata, az a döntés született, hogy előbb a régóta dédelgetett új IP, a Starfield készüljön el, azt a The Elder Scrolls VI kövesse, és csak azután jöjjön a Fallout 5. Ma már lehet, hogy máshogy alakítanák a sorrendet.