Az új konzolgeneráció egyik legégetőbb problémája a felhasználói visszajelzések szerint, hogy nem elég nagy a villámgyors SSD-k kapacitása, így tulajdonképpen már az indítás előtt kezdetét veszi a játék, csak éppen helymenedzselésnek hívják.
Bár a PC Master Race képviselői kaján vigyorral olvashatják e sorokat, valójában a videojátékok méretét nem szabad lebecsülniük nekik sem: ha nem szeretnének engedni az SSD-k által nyújtott előnyökből és a játékok telepítésekor sem akarnak kompromisszumot kötni, akkor bizony nem lesz elég a 256 GB-os hardver sem.
Hogy mindenki előre fel tudjon készülni lelkileg és természetesen pénzügyileg is a gigabájtokkal való zsonglőrködésre, a PC Gamer egyik szerkesztője a világháló és kollégái Steam-könyvtárának segítségével összeállította, hogy mely játékok foglalják el jelenleg a legtöbb helyet a PC-nken.
Fontos megemlíteni, hogy ezek kizárólag a vizsgált platformra érvényes adatok, a konzolos változatok ettől eltérhetnek, valamint a patchek és új tartalmak folyamatos megjelenésével a lista tagjainak telepítés utáni mérete is változhat.
Remek példa erre a Fortnite októberi 14.40-es update-je, amely előtt az Epic battle royale játéka 90 GB-on terpeszkedett, utána viszont már 60 GB-tal kevesebbet foglalt az optimalizálásoknak köszönhetően. Mindezeket figyelembe véve tekintsetek végig az alábbi "bűnlajstromon", a következő játékokra érdemes különösen odafigyelni, ha nem akarunk kifutni a szabad helyből:
- Call of Duty: Modern Warfare (231 GB) - Önmagában talán még nem lenne olyan vészes, de a folyamatosan bővülő Warzone-nal kombinálva elfogyaszt reggelire egy kisebb SSD-t.
- Hitman 2 (149 GB) - Meglepőnek tűnhet, de vegyük figyelembe, hogy a DLC-k mellett magában foglalja az első Hitman tartalmait is, beleértve a kozmetikai cuccokat is.
- Tom Clancy's Rainbow Six: Siege (131 GB) - A méret a HD-textúrákat tartalmazó csomaggal együtt értendő, de anélkül sem kell félteni a Ubisoft taktikai lövöldéjét.
- Microsoft Flight Simulator (127 GB) - Méretarányosan, valós időben repülhetjük be a Földet és megpillanthatjuk akár a saját házunkat is. Nincs több kérdésünk.
- Red Dead Redemption 2 (116 GB) - Nyitott világ, rengeteg tennivaló és játékmechanika. Valószínűleg a lovak összezsugorodó heréje is közrejátszik benne.
- Borderlands 3 (116 GB) - Minden Claptrap poénra jut egy GB. Csoda, hogy csak ennyit foglal.
- ARK: Survival Evolved (112 GB) - A túlélés nagy kihívásokkal jár, már fájlszinten is. Szerencsére Vin Diesel súlyos bicepszét meghagyták a folytatásra.
- Assassin's Creed: Odyssey (110 GB) - A Ubisoft hosszú ideig bővített görög homokozója visszarepít minket a múltba, akár egy tanulmányi út képében is. Ennek viszont ára van.
- Warhammer: Vermintide 2 (94 GB) - Vérszomjas patkányhordák tucatjait zúdítja ránk, de nemcsak ebben a tekintetben, hanem méretét elnézve sem százas a játék.
- Destiny (92 GB) - Űrkalandok, kiegészítők és temérdek fegyver. Biztosan a skinek a ludasok.
- Grand Theft Auto 5 (90 GB) - A játék, amiben bármit ellophatunk, "csak" 90 GB-ot lop el a merevlemezünkről. Viszont hét év után sem engedték el a kezét.
- Battlefield V (89 GB) - Nagy volumenű multiplayer, zsíros játékmódok, és mégis háromszor kisebb, mint a COD: Modern Warfare. Pedig ebben is van battle royale.
- Gears 5 (86 GB) - A GB-okat éhes sáskahadak dézsmálják, és Bautista sem láthatatlan.
- Final Fantasy XV (86 GB) - Nagy részét valószínűleg a hajtextúrák teszik ki, de ne felejtsük el a gigászi szörnyeket és a furikázást sem.
- Baldur's Gate 3 (82 GB) - Még csak a legelső fejezetet bocsájtotta rendelkezésünkre a Larian, az foglal ennyit. Acélozzátok meg a szíveteket, ennél csak több lesz.
- Forza Horizon 4 (77 GB) - Egy szabadon átszelhető világ, tonnányi verseny, rengeteg verda és még több hangulatfokozó dal - a Microsoft nem fukarkodott a tartalommal és a hellyel sem.
- Metro Exodus (70 GB) - A metróalagutak után kinyílt a világ, ami a gépigényen is meglátszik.
- Half-Life: Alyx (68 GB) - A Valve-nek sokat kell még tennie a rajongók kiengeszteléséért, de ezzel a VR-játékkal megadta a módját... a közösség meg a VR-nélküli modját.
- World of Warcraft (67 GB) - A Shadowlands megjelenése megdobta az MMORPG állományát, szerencsére Sylvanas a pixelek birodalma és a fizikai létsík közötti fátyolon nem ütött lyukat.
- Death Stranding (64 GB) - Annyiszor láthatjuk Norman Reedust zuhanyozni, ahányszor csak akarjuk, így már oda sem figyelünk a kétbetűs veszedelmekre (PT, GB).
Nálatok mennyire fontos szempont, hogy egy játék mekkora helyet foglal a vinyón? Hogy tartjátok kordában a gyűjteményeteket?