A Total War sorozat legelső epizódja, a Shogun igazi fellendülést hozott a valós idejű stratégiák piacára, ám azt még ekkor sem gondoltuk volna, hogy a franchise a későbbiekben milyen óriási hatással lesz a játékiparra. A Medieval, a Rome, de persze leginkább a Medieval II újraértelmezte azt, amit eddig az epikus csatákról gondoltunk, úgyhogy izgatottan várjuk, miben is léphet előre az Empire. Új Total War részhez természetesen új korszak dukál, a készítők választása pedig ezúttal a XVIII. századra esett. Az ipari forradalom és az amerikai függetlenségi háború időszaka sok-sok érdekességet tartogat: ebben a korban ugyanis jelentősen megváltozott a haditechnika és átalakultak a birodalmak. Ha valaki ismeri az Imperial Glory, illetve a War & Peace játékokat, az nagyjából sejtheti, hogy milyen katonákra, egységekre, épületekre, technológiákra számíthatunk az Empireben.
Ha jó, ha nem jó
A Creative Assembly szerencsére azon ódivatú cégek közé tartozik, ahol még szokás figyelembe venni a vásárlóközönség kéréseit. Az Empire: Total War ennek megfelelően elhozza nekünk azt a játékelemet, amit a korábbi részekből annyira hiányoltunk: a tengeri ütközeteket. Hajóhadaink csatái mostantól nem egyszerű számítás alapján dőlnek el, hanem mi magunk is tevékenyen részt vehetünk a zúzásban. A különféle lélekvesztőket egy rakás fegyverrel felszerelhetjük, sőt, még a legénység is bekapcsolódik majd a haddelhaddba. A puskás egységek például átlőhetnek az ellenséges fedélzetre, ezzel megtizedelve erőiket, illetve kis szerencsével és ügyes manőverekkel akár el is foglalhatjuk a hajókat. Az újítások természetesen a többi játékelemet is érintették. A nagytérképes rész egyszerre lesz még szerteágazóbb és átláthatóbb, birodalmunk életében pedig mostantól még fokozottabb szerep jut a kereskedelemnek, a diplomáciának és a kémkedésnek is. Az első információk alapján szinte már most biztosra vehetjük, hogy az Empire legalább akkora minőségi ugrást fog jelenteni az előző részekhez képest, mint annak idején a Medieval II a Rome után.