Máig nem értjük, hogy nem akadt senki a Daedalicnál, vagy később, a stúdió felvásárlása után a Naconnál, aki jelezte volna a többieknek, hogy a többszöri halasztás ellenére sem áll kiadásra készen a The Lord of the Rings: Gollum. Így aztán a Gollam karaktere köré szőtt lopakodós akció-kaland május 25-én annak rendje és módja szerint elrajtolt, hogy még aznap a világ szeme láttára pofára essen.
A kínos kudarcot a fejlesztők bocsánatkérése, illetve fogadkozása követte, hogy jobbá fogják tenni a játékot, ám mivel a történtek után a tulajdonosok a Daedalic átszervezéséről, fejlesztői kapacitásának leépítéséről döntöttek, az a kevés bizodalmunk is, ami még maradt a projektben, gyorsan elpárolgott.
Azonban láss csodát, végül csak elkészült a beígért sebtapaszt, és elvileg egy csomó hibát javít, ugyanakkor a fejlesztőcsat kísérőüzenetének megfogalmazása azt sugallja, hogy a 2.2-es frissítés után nem várhatók továbbiak.
"Játékosaink, köszönjük a türelmeteket. Őszintén reméljük, hogy ezek a változtatások hozzájárulnak ahhoz, hogy élvezzétek a The Lord of the Rings: Gollumot."
Természetesen tévedhetünk, de ez búcsúnak tűnik.