Csak a legkitartóbb játékosoknak sikerült agyvérzés és akkut szívroham nélkül pozitív eredményt elérniük a Dark Souls játékmenetében és az ő mosolyuk sem éppen felhőtlen. A fejlesztők nekik is mindenki másnak is garantálják, hogy a folytatás sem lesz élhetőbb, de némi könnyítésként érthetőbbé válik.
Legutóbb az Edge magazin foglalkozott érdemben a Dark Souls folytatásával, mivel lehetőségük volt betekinteni a fejlesztés alatt álló produktumba, amiről annak rendje és módja szerint meg is írták tapasztalataikat, véleményüket. A cikk tanúbizonysága szerint a From Software szokatlanul nehéz matériája grafikai szempontból hasonló lesz az Ubisoft Watch Dogs és Star Wars 1313 címeihez, maga a Dark Souls 2 pedig az előd közvetlen folytatásának tekinthető.
Ennek ellenére azt is megtudhattuk az Edge magazintól, hogy a helyszín ezúttal nem Lordran lesz, de a név a későbbiek folyamán felbukkan, mivel ez adja majd a történet kulcsát. Aki esetleg aggódna az miatt, hogy nem az első részt jegyző Hidetake Miyazaki kalapálja össze, az ne aggódjon, hiszen a hasonlóan tehetséges Tomohiro Shibuya és Yui Tanimura páros ígérete alapján a játék egyértelműbb, érthetőbb lesz a korábbiaknál, de nem könnyebb.
A Dark Souls második részét még 2011-ben kezdték el fejleszteni, jelenleg állítólag 25%-ban nevezhető késznek, ami magában foglalja azt, amit az Edge is megjósolt: valószínűleg nem számíthatunk 2013 folyamán a premierre, sokkal inkább tűnik esélyesnek egy 2014-es dátum.