Talán az előző rész volt az első olyan játék, amely széles körben népszerűvé tette a játékosok körében a Star Trek univerzumot. A programban minden megvolt, amit egy élvonalbeli FPS-től elvárhatunk; izgalmas, fordulatos történet, csodálatos (a sorozathoz passzoló) képi világ, és ami talán a legfontosabb, a nagybetűs Star Trek hangulat, mely szinte sütött a játékból. Egyetlen és talán a legnagyobb hibája a játékidőben keresendő, melyet még jóindulattal sem nevezhetünk átlagosnak. Két-három nap intenzív játékkal minden további nélkül a végére járhattunk a titokzatos „űrtemető” rejtélyének. Hamarosan megjelent egy küldetéslemez is, melyről inkább nem beszélek, hiszen gyakorlatilag semmi újdonságot nem jelentett, kivéve, hogy segítségével virtuális sétát tehettünk a Voyager fedélzetén.
Rituálék a világűrben
Mint azt már a bevezetőben említettem az Elite Force II-n a Raven helyett a Ritual Entertainment munkatársai dolgoznak. Természetesen a fejlesztők nagy része igazi „Trekker” és Elite Force fan, így nagyon ügyelnek arra, hogy a folytatás is legalább akkora (de lehetőleg nagyobb) visszhangot keltsen a játékvilágban. A fejlesztőgárda tagja még az a Benson Russell, akinek a partraszállást köszönhettük a Medal of Honor-ban. Levelordról, a Ritual egyik húzóemberéről is ejtsünk pár szót, akit többen igazi pályaszerkesztő zseninek tartanak. Tehetsége az amerikai hadseregtől való távozása után kezdett kibontakozni, kiegészítő pályák készítésével, még anno a Duke Nukem-hez. Első jelentős alkotása a sokunk számára kedves perceket jelentő Sin volt. Azóta világszerte ismert és reméljük, hogy ugyanolyan remek munkát végez most is, mint amilyet megszokhattunk tőle. A csapat munkáját segíti egy elismert író is, aki számos Star Trek világban játszódó novella szerzője, természetesen az ő dolga a történet kitalálásán és megformálásán kívül a szereplők párbeszédeinek elkészítése is.
Pickard kapitány, jelentkezzen!
Ahogy haladunk előre a történetben számos régi ismerőst üdvözölhetünk. A hamarosan megjelenő Star Trek: Nemesis néhány szereplőjével is összefutunk majd, de az előző Elite Force-ból megismert karakterek egy részét is viszont láthatjuk, ám az ő kilétükről egyelőre nem szeretnék a fejlesztők lerántani a leplet. A grafikáról érdemes megemlíteni, hogy a készítők a játék összes textúráját kézzel rajzolták, nem fotókról másolták be őket. Küllemre nagyjából hasonlóra lehet számítani, mint az előző rész, azaz megmaradnak majd a szemkápráztató fény-effektusok, valamint a pályák hangulatos színvilága is az első részt idézi. Társaink és ellenségeink természetesen egy kiadós „poligonkúrában” részesültek, minek hatására drasztikusan megnőtt a testüket alkotó háromszögek száma. Sajnos hangot kell adjak egyik legnagyobb aggályomnak a készülő progival kapcsolatban. Már az előző részben is végtelenül idegesítettek az időnként előbukkanó „főellenségek”. Ezek teljesen agyon tudták vágni a Star Trek hangulatot, mivel az emeber rögtön úgy érezte magát tőlük mintha egy játékteremben felállított géppel játszana. Sajnos, amint az előzetes képekből kiderült, az új fejlesztőgárda nem kíván szakítani ezzel a hihetetlenül idétlen, hangulatromboló elemmel, sőt elképzelhető, hogy még nagyobb hangsúlyt fektetnek rá. Minden esetre én még bizakodó vagyok, de nem szeretném, ha ez lenne az a bizonyos banánhéj, amin esetleg elcsúszhatnak.
Phasereket maximumra!
Akiknek már most fáj a foguk egy kis lövöldözésre, azokat el kell keserítenem. A játéknak még csupán a fele készült el, így még rengeteg módosításon fog átesni a végleges változatig. A Ritual az E3-ra már ígér egy demo verziót, ami reményeink szerint játszható is lesz. Ha az első Elite Force-hoz hasonlót sikerül összehozniuk a fejlesztőknek, és a játékidő is a helyén lesz, akkor igen komoly vetélytársa lehet a készülő nagyágyú FPS-eknek. Egy biztos: én már nagyon várom!
Kapcsolódó linkek:
Elite Force II előzetes
A Star Trek megszállottak gondolom nagyon megörültek, mikor kiderült, készül a Star Trek: Elite Force folytatása. Az új epizódot már nem a Raven Software fejleszti, hanem az a Ritual, akinek többek közt a Heavy Metal FAKK2-t, vagy a Sin-t köszönheti a játékvilág.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés