Hirdetés

Egészen más játék lehetne az Avowed, ha a Microsoft nem vásárolja fel az Obsidiant

|

Amikor kiadót kerestek, az akkor még független fejlesztők könnyebben eladható játékötlettel házaltak.

Hirdetés

Az utóbbi években felvásárolt stúdiónak hála rendesen rágyúr az Xbox az RPG-kre. Ráadásul úgy tűnik, hogy a legjobbkor teszi ezt, mivel a Hogwarts Legacy és a Baldur's Gate 3 elsöprő sikere (tudjuk-tudjuk, nem egyformák) sikere is arra enged következtetni, hogy a szerepjátékoké a jelen és a közeljövő slágerműfaja. Kíváncsian várjuk, hogy a szeptember 6-án érkező Starfield hogyan illeszkedik majd a sormintába, képes lesz-e játékosok millióit magába szippantani.

Természetesen készül még a Bethesdánál a The Elder Scrolls VI, valamint tervben van a Fallout 5 is, miközben a Forza Horzinon szériáról elhíresült Playground nemrég egy lenyűgöző trailerrel csigázta fel a Fable-rajongókat. De az inXile sem pihen, egy belsőnézetes steampunk RPG-n dolgozik Clockwork Revolution címmel, míg Obsidian csapata két szerepjátékkal van elfoglalva. A The Outer Worlds 2-ről még keveset tudni, ám az Avowed már 2024-ben megjelenik.

Hirdetés

A belső nézetes RPG a Pillas of Eternity széria univerzumában játszódik, és történetmesélésre, karakterek közötti interakcióra, felfedezésre és küzdelemre (kézitusa, varázslatok, távolsági fegyverek) kihegyezett, szigorúan egyjátékos kalandot kínál. Nem volt ez azonban mindig így, ahhoz ugyanis, hogy kiadót találjanak, a fejlesztők kooperatív élményként képzelték el, és a munkálatok is ennek mentén zajlottak - derül ki az Obisidian Entertainment 20. évfordulója alkalmából készült dokusorozat 5., utolsó epizódjából.

Feargus Urquhart, a cég alapítója és ügyvezetője úgy fogalmazott, hogy amikor az ember leül egy kiadó képviselőjével tárgyalni, és kér 50-80 millió dollárt egy játékra, akkor kell lennie valaminek, ami érdekessé teszi, amiről beszélhetnek, és a multiplayer szerintük ilyen volt. Utólag már rossz ötletnek tartja, hogy sokáig makacsul ragaszkodott ehhez.

Justin Britch fejlesztési vezető is hasonlóképpen emlékszik, a csapatnak a kooperatív irányvonal miatt változtatnia kellett azon, ahogy küldetéseket tervez, dialógusokat ír és minden máson is, miközben pont azokat az elemeket hanyagolta el, amiben kiemelkedő. Egy darabig így ment a fejlesztés, aztán belátták, hogy nem ez a jó irány, és nyolc hónapnyi újratervezést követően már mint single-player RPG-t jelenthették be az Avowedot 2020 nyarán.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)