Bár személy szerint nem voltam elájulva a Techland legutóbbi játékától (Dead Island: Riptide teszt itt olvasható), azért azt meg kell hagyni, hogy az ő nevükhöz fűzhető a sandbox zombis FPS műfaj, ha már merjük ezt műfajnak nevezni.
Várható volt, hogy a zombis játék-őrület kapcsán az új generáció is megkapja a magáét, hiszen az Xbox One és a PlayStation 4 elkötelezett híveit (már ha vannak ilyenek) is pumpálni kell népszerű címekkel.
És minden jobb, ha van benne zombi. Ennek ellenére nem egy új Dead Island címet sikerült bejelenteni, a Warner Bros. égisze alatt a Techland csapata a Dying Light című horrort csiszolja éppen. Szerencsére nem csak az új konzolokra, hanem PC-re is.
A Techland első embere, Paweł Marchewka arról számolt be a bejelentés kapcsán, hogy az újabb generációs konzolok már elég teret engednek a fejlesztőknek ahhoz, hogy egy valóban dinamikus, nyílt világot (de semmiképpen sem élő-lélegzőt, mert mazur szeme finoman tikkelni kezd) készítsenek el a zombis játékhoz.
A lényeg itt az, hogy nem csak szabadon bejárható területek és változó időjárás adja az élményt, hanem megjelenik az éjszaka és nappal (mint váltakozó napszakok ugyebár, nem valami költői hasonlat) végre, amely új kihívások elé állítja majd az egyszeri zombihentest.
Napközben gyűjtögetés, felderítés, túlélési esélyek barkácsolással történő javítása, éjszaka esti mese, öblöget a maci, aztán jönnek a fertőzöttek, félelem és rettegés az éjszakában, kegyetlen harc a túlélésért (kicsit olyan, mint The Forest, nem?). Éjszaka minden zombi megbolondul, sokkal keményebb harcok várnak majd minket, mint a déli nap sugára alatt. Nem rossz.
A Dying Light megjelenés 2014-ben várható. Izgatottan tördelem a kezem addig.