Aki Dragon Age 3 információmorzsákat szeretett volna kiéhezett fülemüleként felcsipegetni, annak az idei PAX-ról vétek lett volna hiányoznia. A fejlesztőcsapatból ugyanis a helyszínen tartózkodott Mike Laidlaw kreatív igazgató, Mark Darrah producer, Matt Goldman művészeti igazgató és David Gaider író, akik rajongói kérdésekre válaszoltak, továbbá a Dragon Age 2 fogadtatásáról és a Dragon Age 3 számára kijelölt új utakról is beszéltek.
A történettel kapcsolatban elárulták, hogy míg az első rész a Darkspawnok és a Blight megfékezéséről szólt, addig a második epizód új konfliktust szült. A Dragon Age 3-ban ezt az újfajta konfliktust (mágusok vs. templomosok) kell majd kezelnünk, a világot pedig saját magától megmentenünk. Miközben a két frakció totális háborúban esik egymás torkának nem kímélve a kívülállókat sem, a játékos távoli vidékekre utazik és szövetségeseket gyűjt, hogy meglegyen a hatalma a rendteremtéshez.
A fejlesztők elismerték, hogy a Dragon Age 2 felfedezhető területe lényegesen kisebb volt az Origins-hez képest, ezért a cél egy, az Origins-ban látottnál sokkal nagyobb világtérkép bebarangolhatóvá tétele.
Beszéltek arról is, hogy a Dragon Age világának megteremtésekor sokat merítettek Tolkien munkásságából, s bár remélik, hogy saját arculattal sikerült felruházniuk Thedast, nem kívánnak megszabadulni a tolkieni örökségtől. MMO egyáltalán nem szerepel a sorozattal kapcsolatos hosszú távú terveik között.
A következő Dragon Age 2 DLC-ben hozzányúlnak a harcrendszerhez, szeretnék elérni, hogy nagyobb jelentősége legyen a karakterek pozicionálásának és a tervezésnek. A kísérletezés azt a célt szolgálja, hogy eldönthessék, milyen legyen a harmadik rész harcrendszere.
A folytatásra megváltozik a party kezelése is. A csapattagok erősségeit és gyengéit figyelembe véve összeállítástól függően különféle party-bónuszokból részesülhetünk.
Társaink felszerelését újfent egyenként állíthatjuk össze, bármit lecserélhetünk, de ezeknek csak statisztikai hatása lesz, vizuális nem. Ahogy haladunk előre a történetben különféle szettek lesznek elérhetőek számukra, így korlátozott mértékben ugyan, de mégiscsak beleszólhatunk abba, hogy miként is nézzenek ki a lányok és a fiúk.
Ami a főhőst illeti, finoman arra utaltak a fejlesztők, hogy egy új szereplőt ismerünk meg és veszünk szárnyaink alá. Ugyanakkor Hawk története még korántsem ért véget, és azt sem tartják elképzelhetetlennek, hogy Kirkwall bajnoka, és a legendás Grey Warden találkozzék egy napon.